persoonlijk

Things that make me smile

Er zijn heel veel dingen die mij laten denken: “Hey, ik ben blij!”. Het eerste ijsje bij de ijssalon van het jaar of gewoon simpelweg iemands lach. Ik besloot na te denken over dingen die mij het meest blij maken.

Zomer
Allereerst de zomer, misschien is deze nu wel het meest logisch. Ik hou van de zomer! Ik ben echt geen winterkind, behalve de warme chocolademelk en de feestdagen. Maar het liefst kruip ik dan diep onder de dekens en kom er pas onderuit als het voorjaar weer begint. Lekker lang licht, slapen met het raam open, alle korte dingetjes uit de kast; ik hou ervan!

Familie
Mijn familie betekent erg veel voor me. Thuis ben ik met mijn ouders, broer en zus. Ik scheel 7 jaar met mijn zus en 8 jaar met mijn broer. Vroeger merkte ik dit heel erg, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik doe vooral veel met mn zus, aangezien we dezelfde interesses hebben. En ik kan vooral ook heel erg met haar lachen. Datzelfde geldt voor mijn ouders en broer, ze kunnen mij zo blij maken. Met de stomme grapjes of het zeuren om niks. Ook is mijn opa best belangrijk voor me. Ik zie hem niet super vaak, maar als ik met hem praat, kan ik echt blij worden om zijn lach. 
Vrienden
Ook mijn vrienden zijn belangrijk voor me. Ik ben met mijn overstap van 2 VWO naar 3 HAVO drie goede vriendinnen verloren. Maar daar blijkt eigenlijk ook wel weer uit dat het niet echte vrienden waren. Ik heb niet veel super goede vriendinnen, maar degene die ik heb, zijn ook heel erg belangrijk voor me! En met deze vriendinnen kan ik echt lachen!
Nieuwe blogposts & filmpjes
Yes, deze mocht niet ontbreken. Ik kan eigenlijk nooit wachten tot er nieuwe filmpjes of blogs online staan. Vooral van DisforDazzle, VeraCamilla, Lifesplash, Teskuh en Furtjuh kan ik nooit op wachten.
Genoeg slaap
Dit maakt mij vooral heel erg blij. Ik ben een moeilijke slaper. Ik kom moeilijk in slaap, word vaak weer wakker ’s nachts en kom dan wÊÊr moeilijk in slaap. Ik ben dus eigenlijk al blij als ik ’s nachts niet wakker word, maar dat komt niet vaak voor.
Kleding & make-up
Dat maakt ieder meisje toch blij? Mij in ieder geval wel. Ik vind het heerlijk om te shoppen en met tassen vol kleding en make-up thuis te komen. En alles te proberen natuurlijk 🙂
Dromen
Ik heb al in mijn Inspirations blog gezegd dat ik een dromer ben. Ik hou ervan om te dromen. Even lekker weg van alles en je bevinden in je eigen wereldje waar alles kan. Ook al kunnen niet alle dromen uitkomen, toch is het leuk om eraan te denken. In je dromen kun je alles en ook al komt niet alles uit, blijf erin geloven en zie wat je ervan kan maken.
To-do-lists maken
Ik hou ervan om een te-doe-lijstje te maken voordat ik ga slapen. Gewoon om even m’n hoofd leeg te halen in de hoop dat ik wat sneller in slaap kom. Dat werkt niet, maar toch vind ik het fijn. Zo weet ik gewoon wat ik wil en ga doen de volgende dag. Ik krijg soms niet mijn lijstje af, omdat ik ze te lang maak dan of dat er dingen tussenkomen. Maar ik zorg er gewoon voor dat ik het binnen een bepaald aantal dagen af heb. Zo zorg ik er toch voor dat het geen chaos in mijn hoofd wordt.
Onze huisdieren
Wij hebben thuis 4 honden, 1 kat, 2 parkieten, mijn zus heeft nog 2 cavia’s en ik heb nog 1 konijn. Veel mensen vinden het een dierentuin, maar voor ons is het normaal. Ik heb altijd dieren om me heen gehad. Knuffelen met mijn konijn of met de cavia’s vind ik altijd erg fijn. ’s Avonds heerlijk op de bank of op bed met 4 honden naast je en op je. Ook spelen met de honden vind ik leuk. Veel mensen schrikken altijd als ze horen dat we 4 honden hebben, maar ik vind het heerlijk en is het doodnormaal.
Fruit & smoothies
Ik ben dol op smoothies! Naar school neem ik sowieso altijd een smoothie mee. En op vrije dagen drink ik het liefst ook alleen maar smoothies. Dat geld ook voor fruit, ik vind het heerlijk! 

 Koken & bakken

Ook ben ik gek op koken en bakken. Vooral bakken vind ik heerlijk om te doen! Lekker taartjes maken of cupcakes en dan los gaan met fondant, chocolade en sprinkles.
Groene pesto
Ik ben VERSLAAFD aan groene pesto!!! Ik vind het echt het lekkerste wat er is. Je kan het ook overal bij eten; pasta, panini, normaal broodje, salade….. Ga zo maar door. Als het potje op is en m’n ouders hebben een nieuwe gehaald, kan je mij echt blij maken!
Deze dingen maken mij echt heel erg blij! Natuurlijk zijn er nog een hoop andere dingen.
De foto’s bij zomer, genoeg slaap, dromen en fruit & smoothies komen van weheartit.com. De beginfoto ben ik zelf, het lieve konijntje is mijn Binky en de cupcakes zijn ook selfmade.
Welke dingen maken jou nou echt heel erg blij?

Lots of love,
Stacy



Geef een reactie

