lifestyle

Rustig beginnen aan een nieuw schooljaar.

Misschien ben je al begonnen of heb je nog lekker kunnen genieten van je laatste week. Voor mij geldt dit tweede, mijn laatste week zit er nu op. Opzich maakt het mij niet heel veel uit, maar die mening zal nog wel veranderen. Er zijn altijd een paar dingen die ik zondag of de laatste dag van de vakantie doe. Zodat ik de nieuwe week weer vol goede moed kan beginnen!

1. Planning maken.
Ik maak sowieso bijna elke dag een to-do-lijstje, maar ik maak ook vaak een planning. Als ik bijvoorbeeld weet dat ik proefwerken heb, deel ik het in zodat ik weet wanneer ik wat moet leren. Dit klinkt misschien een beetje nerderig, maar het helpt mij echt. Ik stress namelijk best snel en dan helpt zo’n planning mij.

2. Yoga of sport.

Ik vind het altijd wel fijn om wat yoga oefeningen te doen. Het helpt mij wel om “zen” te worden. Maar ook sporten helpt! Ik hardloop nu een aantal keer in de week en ik voel dat ik me wel actiever voel. Soms heb ik helemaal geen zin om te gaan, maar als ik dan eenmaal loop, is het toch best fijn!

3. Even afstand nemen.
Die moeilijke wiskunde som los je echt niet op door er naar te kijken. Neem even wat afstand en concentreer je op iets anders. Zo wordt je brein ook weer even rustig en misschien lukt het je daarna wel om de oplossing te vinden.

4. Blogs lezen.
Ik kom zelf altijd wel tot rust als ik nieuwe blogposts lees. Vooral als je een week geen tijd hebt gehad om te kijken. Er is dan zoveel wat je nog moet lezen! Lekker rustig lezen en even die wiskunde som vergeten.

5. Je lievelingsfilm kijken.
Je lievelingsfilm kan je elke dag wel kijken en ook weet je elk stukje woord voor woord. Dus als je er even doorheen zit, zet deze lekker aan. Zo word je toch wel wat relaxer…

6. Doen wat je leuk vind.
Deze is misschien wel logisch. Toch vergeten veel mensen dit door stress van school. Je moet nooit de dingen vergeten die jou blij maken. Voor de één is dit misschien een potje voetbal en voor de ander fotograferen. Doe wat je leuk vindt en GENIET daar ook van!

7. Slapen.
Van slapen wordt iedereen toch uitgerust?! Ga lekker even een uurtje liggen en reken maar dat je heel wat fijner voelt!

8. Tijd voor jezelf nemen.
Deze is misschien wel het belangrijkste. Zondagavond neem ik altijd tijd voor mezelf. Ik douche lekker uitgebreid. Dus lekker scrubben en lekker lang de warme straal over je rug laten stromen. Ook neem ik altijd een maskertje op zondag. Maskertje op, tijdschriften erbij, kopje thee, muziekje op de achtergrond en heerlijk tot rust komen!

Door deze dingen te doen, voel ik me altijd wel rustiger in mijn hoofd. Ik ben soms best een stresskip, maar door dat ook weer niet.
Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt en hierdoor rustiger kan beginnen met het schooljaar. Voor je het weet is het weer herfstvakantie! 🙂 Veel succes!


Welke dingen doe jij altijd voor de nieuwe week weer begint?

Lots of Love,
Stacy
 
Foto’s: weheartit.com
Geef een reactie

