persoonlijk

Bijkletsen

Hey, wow, dat is lang geleden. Bijna twee weken. Ja wow, dit kan en mag niet. Ik moet mezelf nog even aanleren om bloggen en school te combineren. Want dat lukt me nu nog niet echt. Bijkletsen is dus hard nodig. Pak een kopje koffie of thee erbij en klets lekker mee!

School is alweer even bezig en ook heb ik mijn eerste proefwerk alweer gehad. Ik moet zeggen dat dit jaar nog best mee valt. Ik had 4 havo me vorig jaar veel anders voorgesteld. Maar dat zal nog wel komen. De hoeveelheid huiswerk valt nog best mee. Leraren geven wel veel op, maar niet alle vakken op één dag. Dus dat is wel fijn. Mijn moeder en zus zijn op dit moment op de ouderavond. En Michelle whatsappt me net door dat ik 28 oktober m’n eerste toetsweek heb, aaah. Daar wil ik nog helemaal niet aan denken! Ik heb nu veel meer toetsweken, in de brugklas tot de derde had ik er maar één aan het eind van het jaar. Nu heb ik er 4! Wow, dat is een verschil! Vrijdag had ik m’n eerste geschiedenis proefwerk en ik moet zeggen ook al had ik niet goed geleerd, hij ging best goed! Pfieuw, dat is dan toch altijd wel even fijn!
Wel behandelen we nu in korte tijd best veel stof. En dat is dan wel even schrikken, maar tot nu toe gaat het allemaal wel!

Ik ben ook echt blij met de vakken die ik heb gekozen. Ik heb het Economie en maatschappij pakket, met Frans en aardrijkskunde. In mijn pakket zelf zitten economie, wiskunde A, geschiedenis. En dan moest ik kiezen tussen Frans en Duits. Ook heb ik natuurlijk de kernvakken gewoon. Dit jaar heb ik ook CKV (Culturele en kunstzinnige vorming), maatschappijleer en ICT. Levensbeschouwing heb ik dit jaar voor het laatst en oh, wat ga ik dat missen! Een uurtje in de week lekker film kijken. Maar vooral onze leraar ga ik missen, deze man is zo lief! Zo jammer dat ik volgend jaar geen levensbeschouwing meer heb.

Volgende week dinsdag ga ik op werkweek naar de Ardennen! Ik heb er best wel zin in! Het wordt zo gezellig. Vooral omdat ik niet met m’n vriendinnen in de klas zit, maar onze klassen wel waarschijnlijk op dezelfde locatie zitten! En ook dat we in de bungalows zelf mogen beslissen met wie we slapen. Dat we in bungalows slapen en niet in tentjes is al helemaal top! Blegh, ik moet er niet aan denken om in een tentje te slapen. Vooral omdat ik zo’n kou-kleun ben! Maar ik weet zeker dat het leuk wordt!
In 2012 ben ik in de zomervakantie 2 weken naar Polleur geweest. Dit ligt echt midden in de Ardennen, dichtbij het plaatsje Spa. Dat vond ik wel te gek. We hebben toen ook een high-rope parcours gedaan en een river-rope en dat vond ik wel erg leuk!
Toen we aan dit schooljaar begonnen en had m’n mentor het al over de Ardennen. Maar toen leek het nog zo ver weg! En nu ga ik al bijna! Whaa, het gaat zo snel!
Ik heb het gevoel dat dit schooljaar weer zo snel gaat als vorig jaar… Wow dan zit ik volgend jaar al in m’n examenjaar! Whaaaa daar wil ik nog helemaal niet aan denken… Lekker genieten van dit jaar dus haha.

Vorige week had ik lekker een griep te pakken, vreselijk. Ik was zondag al niet lekker en maandag toen ik wakker werd, was ik al helemaal ziek. Maandag ben ik toch naar school geweest, ook al zei m’n hoofd nee niet doen. Koppigheid. Dinsdag tot en met donderdag ben ik ziek thuis geweest. Vrijdag voelde ik me nog niet top, maar had ik m’n geschiedenis proefwerk. Dus dan wil toch gaan. Jammer genoeg, was het het zevende uur, dus kon ik niet eerder naar huis. Dit weekend heb ik lekker uit liggen zieken. Nu voel ik me nog niet super. Ik heb de hele dag een snotneus en hoest ook de hele dag door. Maarja, ik wil gewoon naar school. Eerst vond ik het heerlijk als ik ziek was en thuis mocht blijven. Maar nu verveel ik me te pletter! Ook lukte het me niet om te bloggen, omdat ik gewoon niet naar een scherm kon kijken. Niet fijn 😦 Nu voel ik me beter, dus kan ik lekker wat voorwerken voor als ik in de Ardennen zit!

En het is weer herfst! Ik hou van de zomer, maar misschien vind ik de herfst nog wel leuker! Ik vind de herfst vooral erg mooi. Ook vind ik de kleding ietsiepietsie leuker! SWEATER WEATHER! De sweaters en warme vesten kunnen weer uit de kast en oh, wat hou ik daarvan! Lekker knus in bed, kaarsjes aan, dvd’tje aan, HEERLIJK!

Ik ben de laatste tijd ook niet zo aan het stressen, dus dat is erg fijn. Soms stress ik wel een beetje, maar dat gaat vooral om kleine dingetjes. Ik hoop dat het zo blijft, want ik wil niet stressen! Wel heb ik wat gestrest om m’n blog. Want ik wist niet wat er mee aan moest haha. Ik wil zo graag schrijven, maar ik heb soms gewoon tijd of ik ben gewoon zo moe! Ik heb uiteindelijk wel besloten om hem te houden, want ik ben geen opgever!!! Dus ik moet gewoon gaan leren om het te combineren. Want ik vind schrijven leuk, heel leuk. Ik wil dus helemaal niet stoppen, maar gewoon lekker schrijven en foto’s maken! En ik denk dat het gaat lukken. Ik weet het zeker. Het moet gewoon! 🙂 Daarom ga ik ook wat artikels schrijven en plannen voor de Ardennen. Ik heb er plezier in. En waar je plezier in hebt, moet je niet mee stoppen! Dat ga ik dus ook niet doen! 🙂 Yesss, ik weet zeker dat het gaat lukken!!!

Ik heb weer even lekker m’n hart kunnen luchten en jullie weer een beetje op de hoogte kunnen brengen! 🙂
Ik ga nu heerlijk m’n bedje in. Morgen lekker eerste uur vrij en maar tot twee uur! Fijn, fijn, fijn!
Slaap zacht!

Hoe is het met jullie?

Lots of Love,
Stacy

Geef een reactie

