persoonlijk

Mijn doelen voor 2014!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost. Maar hey, een nieuw jaar, nieuwe kansen! Ik doe normaal echt niet aan ‘goede voornemens’, maar dit jaar had ik toch een lijstje wat ik wil gaan doen of anders wil gaan doen. Ik vind het woord ‘voornemens’ eigenlijk ook maar stom. Ik vind het eigenlijk meer dingen die ik nu anders wil gaan doen en dit ook volhouden. Het zijn meer doelen. Ik wil ze hier opschrijven en aan het eind van het jaar wil ik samen met jullie terugkijken of deze zijn gelukt. Hier komen ze!

1. Rust nemen.
Ik merk aan mijn lichaam toch wel dat ik soms wel wat vermoeid ben. Ik wil graag alles goed doen en vaak ook te veel op één dag. Maar na een tijdje zegt mijn lichaam nee. Dus ik moet gewoon echt rust nemen. En dingen durven verschuiven naar een andere dag.

2. Een me-time avondje nemen.
Deze past heel goed bij punt 1! Met een me-time avondje bedoel ik een avondje met rust en wat tijd voor mezelf. Een leuke film aan, geurkaarsen, een dekentje. Of gewoon met wat lekkere muziek aan en een stapel tijdschriften. Ik merk namelijk dat ik veel te weinig tijd neem om m’n tijdschriften te lezen. Een maskertje maakt deze avond natuurlijk helemaal compleet! Zo’n avond wil ik graag één keer in de twee weken gaan doen.

3. Meer sporten.
Ik was vorig jaar begonnen met hardlopen. Maar toen ik er geen tijd meer voor maakte door school, ben ik er mee gestopt. Dit jaar wil ik daar zeker weer mee gaan beginnen. Maar dat ga ik nu nog niet doen, omdat ik een kou-kleun ben! Ik denk dat ik rond februari/maart weer ga beginnen. Ook begin ik telkens met Blogilates, maar hetzelfde verhaal als bij het hardlopen: ik maak er geen tijd voor vrij! Na mijn SE-week, die bezig is als jullie dit lezen, ga ik er denk ik elke avond eentje doen.
Ik hoef niet te sporten voor mijn lichaam, maar ik wil gewoon lekkere in mijn vel zitten en een goede conditie hebben.

4. Meer aan mijn blog werken.
Telkens zeg ik het tegen mezelf: “Nu houd ik een regelmaat aan.”. Toch verwatert dit dan weer door school. Daarom wil steeds meer gaan voorwerken in het weekend. Ik wil nieuwe dingen bedenken en beter worden met schrijven. En een goede regelmaat hebben. Nu komen er drie artikelen online per week en later wil ik toch wel op één artikel per dag zitten. Dit gaat nog lang duren, maar de wil is er!

5. Vaker m’n kwasten schoonmaken.
Ik maak mijn kwasten maar één keer in de zoveel tijd schoon en dit moet veranderen! Het is veel hygiënischer om dit vaker te doen. Maar ik vergeet het gewoon, of denk “Dit kan een andere keer wel” en dan vergeet ik het alsnog! Dus dit moet vaker, zeker weten!

6. De tijd nemen voor iets waar ik nooit de tijd voor neem.
Dit punt zou onder punt 1 kunnen, maar ik wilde hem toch apart bespreken. Ik neem nooit de tijd voor iets wat ik leuk vind en graag doe, simpelweg omdat ik gewoon vind dat ik die tijd ook aan iets anders kan besteden. Ik vind het geweldig om te tekenen, maar dat doe ik veel te weinig. Evenals verhalen schrijven. Deze twee dingen doe ik beide weleens in de klas; tekenen vaker dan verhalen maar alsnog. Ik vind het zonde, want het zijn twee dingen waar mijn hart ook ligt. En waar ik me ook in wil ontwikkelen.

7. Vaker m’n kledingkasten opruimen.
Ik ben best een opgeruimd en geordend typje als het om m’n kamer gaan. Gaat het om m’n kasten, totaal niet. Dat wil ik dit jaar dus wel vaker gaan doen. Ik heb drie kledingkasten die helemaal vol liggen en waar het één grote rotzooi is. Behalve één kast dan, want die heb ik pas opgeruimd. Maar dit wil ik vaker gaan doen, omdat dat nou eenmaal wat fijner zoekt.

8. Meer rust in m’n hoofd houden.
Dit punt is in 2013 al beter gelukt dan in 2012. Ik kan best een stresskippetje zijn, maar ik moet ook in mijn hoofd houden dat het allemaal wel lukt en goed komt. En dat vergeet ik nog weleens. Dat vind ik stom van mezelf, want het is zoveel fijner met een rustig hoofd je bed in gaan. In 2013 ben ik best wel rustig geweest om bepaalde dingen, vooral toen school weer begon. Ik zit in 4 havo en dat kan soms best wel wat stress opleveren, maar ik vind dat ik het nog steeds best goed doe. Dus dit wil ik blijven volhouden!

Dit zijn 8 punten waar ik iets meer uitleg bij wou geven (ook voor mezelf als motivatie haha), maar ik heb ook nog wat kleine puntjes die ik ook op een rijtje heb gezet.

– Over naar 5 havo !
– Meer experimenteren op het gebied van make-up, haar en kleding.
– Uitzoeken wat ik na de middelbare school wil.
– Genieten!
– Zelfverzekerder worden.
– Meer risico’s nemen en meer durven.
– Voldoende slaap nemen.
– Een ‘Memory Jar’ beginnen

Dit zijn mijn doelen voor 2014. Ik heb wel het voorgevoel dat het gaat lukken! De wil is er, dus ik hoop het gewoon. Want waar een wil is, is nou eenmaal een weg 🙂

Heb jij nog doelen voor 2014?

Lots of Love,
Stacy
Geef een reactie

