lifestyle·persoonlijk

The Fairytale TAG! ☆

De laatste tijd zie ik overal de Disney Tag of The Fairytale Tag voorbijkomen. En laat ik die tweede vandaag ook eens gaan doen! Ik ben eigenlijk altijd gek geweest op Disney en sprookjes. Nog steeds kan ik uren naar die typische Disney-films kijken en de mooie muziek luisteren, heerlijk! Niet zo gek dus dat deze tag mij ook erg aansprak!

Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
Ja, ik hou er heel veel van! Ik hou er van om lekker te wandelen met de hondjes, of gewoon lekker buiten te zitten. Vooral in de zomer vind ik het heerlijk om buiten te zitten in het zonnetje.

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?
Ja, best wel! Het is echt vreselijk, haha. Ik schrik makkelijk en ook kunnen ze van alles tegen me zeggen en ik geloof het. Vooral als m’n zus of moeder het doet, dan geloof ik het allemaal erg snel!

De Zeven Raven: Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Ja, ik heb een zus en een broer. Er zit best wat leeftijdsverschil tussen. Mijn zus is namelijk 22 jaar en mijn broer 23. Dus dat is aardig wat jaar, als ik aan kom met m’n 15 jaar. Mijn relatie met hen is eigenlijk erg goed. We kunnen het goed met elkaar vinden, we kunnen bij elkaar terecht als het moet. Met mijn zus ga ik ook wel eens naar de stad of bioscoop.

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?
Dat verschilt heel erg. Het is sowieso te weinig, haha. Ik kom best moeilijk in slaap en ik word ook erg vaak wakker ’s nachts. Ik kan bijvoorbeeld om half 10 al in bed liggen, klaar om te slapen, maar dan slaap ik vaak ook pas een uur, anderhalf uur later. Ik probeer altijd wel rond de 8 uur per nacht te slapen, maar dat lukt eigenlijk nooit echt helemaal.

Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen? 
Iemand die eerlijk en betrouwbaar is, vind ik altijd erg mooi. Ik kan ook niet tegen mensen die overal iets negatiefs in zien. Positiviteit vind ik dus ook belangrijk. Ook vind ik het fijn als mensen niet alleen aan zichzelf denken, maar ook interesse tonen in jou.

De Kikkerkoning: Wat vind je walgelijk?
Insecten, zoals spinnen e.d.. Maar ook dat er nog steeds zoveel ongelijkheid is in de wereld.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?
In huis hebben wij eigenlijk niet veel planten. We hebben af en toe een bosje bloemen in huis, maar daar houdt het ook wel mee op. De voor- en achtertuin staan in de lente/zomer altijd wel helemaal vol met planten en bloemen. Maar welke dat zijn… Geen idee!

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren?
Jazeker! We hebben de vier liefste hondjes van de wereld! Hele lieve draakjes. Ook hebben wij een kat. Die we al erg lang hebben. In de woonkamer hebben wij ook nog twee parkieten staan en mijn zus heeft twee cavia’s. Zelf heb ik ook nog een konijn, Binky!

Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi?
Nee. Ik kan dat niet van mezelf zeggen.

Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter.
Mijn onzekerheid soms. Ik heb vaak het gevoel dat ik het niet goed (genoeg) doe, terwijl ik het echt wel kan. Maar dat zie ik zelf dan niet in. Dat zit me best vaak in de weg. Op school kan dat ook soms best een kwelling zijn. Het gaat wel steeds beter daarmee, ik zie steeds sneller zelf dat ik het wél goed doe.
Ook is mijn verlegenheid best een zwakte altijd geweest. Ik ben wel steeds minder verlegen, dat komt denk ik ook wel doordat ik ouder word. Maar nog steeds vind ik het eng om een presentatie te geven o.i.d. Maar mijn mond opentrekken doe ik wel. Maar dat heb ik altijd wel gedaan.

Pinokkio: Wat is je grootste wens?
Mijn grootste wens is dat ik gewoon een heel mooi leven mag leiden. Met de mensen om me heen waarvan ik houd. Dat ik na de Havo de opleiding mag gaan doen, die ik graag wil doen: Journalistiek. En natuurlijk dat ik de liefde van mijn leven vind.
Maar vooral dat ik later als een oud, grijs omaatje in een stoel kan zitten en kan terugkijken met hele mooie herinneringen! 

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel?
Nee, totaal niet. Dit is soms ook best wel een zwakte. Ik moet sommige mensen gewoon echt goed leren kennen, voordat ik ‘echt mezelf’ kan zijn en dingen vertel.

Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd?
Pfffff. Mijn mentale leeftijd…? Ik ben 15 en ik ‘voel’ me ook gewoon zo. Ik ben ik en dat is het. 

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?
Als ik echt iets concreets moet noemen, zijn het foto’s van vroeger en nu. Die zijn echt heel belangrijk voor me. Iets minder concreets zijn de herinneringen, die zou ik echt nooit kwijt willen.

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?
Ik zit er, denk ik, een beetje tussen in. Ik kan heel lui doen, maar als ik eenmaal bezig ben, ga ik er ook echt voor.

De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Ik vind feestjes altijd wel leuk, als je maar met leuke mensen bent en de sfeer goed is. Dan kan zelfs het saaiste feestje nog leuk worden!

De Nieuwe Kleding van de Keizer: Geef je veel om je kleding?
Ja en naarmate ik ouder word steeds meer. Ik ben bijvoorbeeld geen type die in een joggingbroek naar school gaat o.i.d. Ik wil wel een beetje goed voor de dag komen.

Het Knappe Snijdertje: Vind je jezelf dapper/moedig?
Pffff. Dit vind ik ook best een moeilijke. Ik weet niet helemaal of ik dit van mezelf kan zeggen. Ik zou bijvoorbeeld niet snel bungeejumpen. Nooit van mijn leven haha.

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?
Ja, ik ben best gevoelig. Ik huil best snel en ik kan ook best snel piekeren over kleine dingen. Ook met sommige films kan ik aardig snel een brok in mijn keel krijgen en dan even later lopen de tranen al.

Dit was hem alweer: The Fairytale Tag! Het was een lange tag, met soms wel wat vragen er tussen die nog best moeilijk én persoonlijk waren. Wel vond ik het een leuke tag om eens te doen!
Als de tag je leuk lijkt, neem hem gerust over!

Lots of Love,
Stacy
Alle foto’s komen van weheartit.com.
Geef een reactie

