persoonlijk

Let’s Talk! #1

Het is nu alweer een week geleden dat het laatste artikel online is gekomen. Ik ben een beetje boos op mezelf. Ik praat jullie in dit artikel een beetje bij door middel van een paar onderwerpen!

School

Het zijn echt drukke tijden met school. Bijna twee weken geleden had ik mijn derde schoolexamens-week, waar ik dus veel voor moest leren. Deze SE-week was echt de slechtste tot nu toe. Ik heb een 4.7 gehaald voor geschiedenis, twee keer een 5.6 (Frans en aardrijkskunde), een 6.5 voor Engels,  6.3 voor wiskunde en een 7.1 voor economie.  Nederlands moet ik nog terug krijgen. De laatste drie cijfers zijn gewoon ruim voldoende en daar ben ik ook blij mee. Over Nederlands heb ik ook een goed gevoel. De andere drie zijn gewoon niet fijn en ook niet goed voor mijn gevoel. Maarja, ik heb nog een herkansing en die ga ik waarschijnlijk voor geschiedenis gebruiken.
Ook had ik wat praktische opdrachten en dergelijke. Opdrachten waar je dus aardig wat voor moet doen.  En ik heb ook een Engels mondeling gehad, waar heel veel problemen bij kijken. Daar zat ik ook mee, maar dat is nu -voor mij- afgesloten.

Sport
Ik heb vanochtend weer hardgelopen en dat was echt fijn. Ook ging het weer veel beter dan vorige week. Het is zó fijn om vooruitgang te zien én te voelen! Ik ging dit keer met m’n broer. Hij was op zijn skeelers en ik ging rennen. Het was echt gezellig en doordat hij op de skeelers was, gaf dat ook mij het doorzettingsvermogen om langer door te gaan!
Ook doe ik weer vaak Blogilates en heb ik wat apps op mijn tablet staan met workouts. Blogilates doe ik vaak één keer in de week een uur à anderhalf uur. De app workouts  doe ik meestal elke dag, als het uitkomt.
Het voelt zo goed om weer lekker bezig te zijn!

Goed voelen
Ik heb me de laatste tijd echt goed gevoeld. Ik vond het niet erg om naar school te gaan en vaak was het ook erg gezellig! Wel merk ik dat ik heel moe ben. Ik kom ’s ochtends moeilijker uit bed en ’s middags na school wil ik vaak ook even een dutje doen. Als m’n moeder me om  kwart voor 7 wakker komt maken, val ik meestal een minuut later weer in slaap. Maar hey, ik heb nog een week te gaan en dan heb ik twee weken vakantie! Genoeg tijd om te slapen!
Maar ondanks dat voel ik me goed! Ik ben de laatste tijd echt vrolijk en blij. En dat vind ik fijn! (:

Blog
Dit is misschien wel het belangrijkste onderwerp! Ik ga niet stoppen, nee echt niet.  Ik zat laatst wel een beetje in een ‘dipje’ hoe het nu verder moet. Maar ik ga niet stoppen, want dit is wat ik leuk vind: Schrijven! Ik heb trouwens nooit in mijn hoofd gehaald om te stoppen.  Vandaag ga ik wat artikelen schrijven en wat ideeën opschrijven.  Want ideeën zijn er!
En ik miste het schrijven en m’n blog ook een beetje. Ik wilde telkens weer gaan beginnen en toen schoot het in m’n hoofd dat ik nog moest leren of een opdracht moest afmaken.  Deze week heb ik alleen morgen een wiskunde toets en woensdagavond de afsluiting van het sollicitatie project. Dus dat valt mee. Ik moet het nou eenmaal leren dat ik nu in 4 havo zit en veel moet doen en dat ik daardoor niet altijd de tijd heb om te schrijven. En de oplossing zijn maar twee dingen: Vooruit werken en inplannen! Het gaat me lukken dat weet ik zeker! Reken er maar op dat deze week gewoon drie artikelen online komen!
Ook ga ik werken aan een nieuwe lay-out.  Eentje die meer ‘mij’ is. Met rustigere kleuren, lettertype. Niet dat roze niet ‘mij’ is, maar het maakt het zo druk. Maar dat kunnen jullie dus gaan verwachten!

Het is nog een aardig lang artikel geworden, maar wat is het fijn om dit even op een rijtje te zetten.  Het is ook voor mezelf dat ik dit artikel wilde schrijven.  Nu heb ik het gedaan en voelt het toch als een beetje ‘loslaten’. De goede dingen vind ik fijn om op geschreven te hebben doordat ik dan weet dat dat goed zit en ik me daar geen zorgen om hoeft te maken. Maar ook als een geheugensteuntje. Bijvoorbeeld het sporten, ik weet dat ik me daar goed door voel en dat dat ook blijft als ik door ga.

Lots of Love,
Stacy
P.s. Dit artikel had ik zondag al geschreven, de tijd klopt dus niet haha (;
Geef een reactie

