lifestyle·persoonlijk

I am Happy !

❤️

De titel zegt het eigenlijk al: Ik ben blij! En eigenlijk door hele kleine dingen. Kleine dingen die een lach op mijn gezicht kunnen toveren. Ik heb deze dingen op geschreven en ik wil je ze graag met jullie delen! Enjoy the little things.

Lente.
De lente maakt me echt blij, ook al is het de laatste dagen niet heel erg goed weer. Het is dit jaar al aardig vroeg lente geworden en daar krijg ik een goed gevoel van. Vooral toen de eerste krokusjes en narcissen uit de grond kwamen en de eerste zonnestralen door mijn raam schenen toen ik wakker werd!

Steeds eerder licht buiten en ook langer.
Dit is altijd iets wat ik heel fijn vind aan het voorjaar. Ik voel me veiliger erdoor. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waarom. Als het vroeg licht wordt, vind ik het altijd wel knus. Maar nu het weer langer licht blijft, kan je langer in de tuin zitten of nog even gaan wandelen. Dat vind ik fijn!

Blogs en het nieuws lezen voordat ik opsta.
Dit kan voor veel mensen een onbenullig iets zijn, maar het geeft mij echt een goed gevoel. Ik merk altijd dat ik dan sneller uit mijn bed ga! Dat is misschien raar. Ik lees altijd mijn vaste blogs en even het nieuws en dan kan ik er weer tegen aan. Goed begin van de dag voor mij!

HappyKnuffelen / spelen met de honden.
Met de honden heb ik altijd een goede band gehad en kan dan ook genieten van het spelen of knuffel met ze. Vooral nu weer lekker in de tuin kunnen spelen, ga ik vaak met de honden even met de bal gooien. Niet met alle vier, alleen Bowie en Bindi spelen met de bal. De andere twee spelen alleen met elkaar en niet met een bal of iets dergelijks. Ook kan je Bindi laten genieten met een pieper en dat is altijd wel erg leuk! Bowie vangt altijd de bal of gaat voetballen met je. Dat soort momenten zijn klein, maar daar geniet ik altijd heel erg van.

Steeds beter met de kat om kunnen gaan.
Ik ben meer een hondenmens dan een kattenmens, altijd al zo geweest. Maar “vroeger” kon ik echt nooit met de kat omgaan. Ik vond het al “eng” als hij iets te dicht bij kwam! Nu ik daaraan terugdenk verklaar ik mezelf wel voor gek.
Spelen doe ik nog steeds niet echt met hem, maar dat doet hij sowieso niet echt meer. Hij is al 11 jaar, dus niet een van de jongste meer haha. Nu komt Nala steeds vaker bij me liggen of hij komt me kamer binnen en gaat op mijn bed liggen. Even kopjes geven en aandacht vragen. Ik vind het een steeds liever beest en daar word ik ook wel blij van eigenlijk!

Best time of the year

Meer ideeën en discipline hebben voor mijn blog.
Vooral heb ik heel veel ideeën voor mijn blog, discipline was de laatste een beetje te zoeken. Ik vind het nogal steeds best moeilijk om m’n blog en school te combineren, want het lukt nou eenmaal soms niet om een artikel te schrijven. De laatste tijd is dit wel weer het geval en dat hoop ik dus vooral zo door te zetten.
Ik heb laatst al mijn ideeën in m’n blog-boekje geschreven en die ga ik uitwerken! Het zijn er veel, dus dat maakt mij blij!

Steeds meer een ochtendmens worden.
Ik ben eigenlijk altijd een avond- en nachtmens geweest. “Vroeger” kon ik echt tot twee uur ’s nachts op de bank naar Bassie & Adriaan (Dat is best vroeger, haha) kijken, dus dat is altijd wel zo geweest. Nu ik ouder ben, leer ik het steeds beter om vroeger naar bed te gaan en ook om er vroeger uit te komen! Dat maakt me zo blij! Deze vakantie ben ik – tot nu toe –  ook echt geen één keer na 9 uur uit mijn bed gekomen. Eerst was het altijd wel zo in de vakantie dat ik echt tot laat opbleef – wel korter dan de tijd met Bassie & Adriaan – maar nu lig ik meestal om half 12 wel in bed. Natuurlijk zijn er wel wat uitschieters, maar dat mag ook weleens toch?

Zin hebben om weer te gaan hardlopen / skeeleren / sporten.
Ik heb met het mooie weer echt zin om te gaan hardlopen! De laatste tijd skeeler ik vaak met mijn broer en/of zus en dat is ook erg leuk, want zo ben je ook bezig én bouw je ook een conditie op.
Ook heb ik de laatste tijd weer erg veel zin om workouts te gaan doen. Ik voel me er gewoon veel beter door, zit lekkerder in mijn vel én voel me veel relaxer!

that's so important, isn't it?♥Me goed voelen.
Het laatste punt maar misschien wel de belangrijkste! Ik voel me goed! Ik ben blij, niet gestrest en heb geen tegenslagen! Het gaat goed op school, wat me goed doet voelen. Maar ook – zoals ik net zei – het sporten zorgt ervoor dat ik lekker in mijn vel zit. Ook kan ik dingen veel beter afsluiten. Als ik weet dat een stof voor een toets m’n hoofd echt niet meer in gaat komen, accepteer ik het ook en doe ik mijn boek dicht. Dit is weleens anders geweest.
Ook de dingen hierboven zorgen er echt voor dat ik me goed voel en met een fijn gevoel opsta en ga slapen!

Q: Wat maakt jou nou écht blij?

Veel liefs,
Stacy

 

 

Geef een reactie

