lifestyle

SFEER: 4 Mei 2014, Bloemencorso & de Sint-Bavokerk

Vandaag (4 mei) was de bloemencorso weer in Haarlem. Daar ben ik weer heen geweest met mijn moeder en zus. En toen we langs de Sint-Bavokerk liepen, zagen we dat deze open was. En ook al ben ik een echte Haarlemmer, ik ben er nog nooit in geweest. Wij alle drie eigenlijk niet maar toch waren we wel erg benieuwd! Ik heb wat sfeerfoto’s gemaakt en deze wilde ik met jullie delen!

De bloemencorso was dit jaar niet zo heel spectaculair vonden we. Het thema dit jaar was Energie en dat kon ik eigenlijk niet altijd in de wagens terugvinden, beetje jammer. Ongeveer 2 jaar geleden was het thema Musicals en dat was zo mooi! Maar sindsdien zijn de wagens echt afgezakt, vind ik.

 

De tulp op de eerste foto vond ik erg mooi! Alleen wat heeft dit te maken met energie? De tweede wagen heet ‘Energiek geld’, maar ik snap hem niet helemaal haha. Wel vond ik de varken erg leuk! En de derde wagen die je hier ziet, vind ik zo vrolijk! Ik moest echt denken aan zo’n vrolijk hippie busje. Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom, haha.

Deze foto’s zijn van dezelfde wagen en deze vond ik ook erg mooi! Beetje een jungle gevoel kreeg ik ervan, maar dan echt een hele kleurrijke jungle! Ik vind die witte bloemen echt heel mooi die je ziet op de tweede foto. Ik weet alleen niet hoe ze heten, ik heb namelijk niet echt een bloemkennis haha. Dit was – denk ik – wel echt mijn favoriete wagen!

 Wat ik al zei, het viel dit jaar een beetje tegen. Met de bloemencorso staan er altijd ook veel kraampjes en zoals altijd de stroopwafelkraam ook. M’n zus en ik wilden een stroopwafel halen en toen liepen we langs de ingang van de Sint-Bavokerk en hij was gewoon open! Daar zijn we dus eerst naar binnen gelopen, want we waren er echt nog nooit geweest. Wel grappig, want mijn zus en ik hadden het er een keer over met m’n nicht! En nu zijn we er dus wel geweest.

Toen we binnen kwamen, viel ons gelijk op hoe hoog het eigenlijk is! Echt niet normaal! En daardoor zagen we ook het mooie plafond. Links zie je zo’n soort kompas klok en die liep ook echt. Het was op dat moment echt twaalf uur, dus dat was wel bijzonder! Ook liep je gelijk tegen het mooie glas en lood aan. Ik hou daar echt van! Ik vind dat altijd zó mooi en zó knap hoe iemand dat kan. Deze kleuren blauw waren zo helder!

Iets verder was een stuk waar we niet in konden, maar er waren wel tralies waar we door konden kijken. En moet je zien, aan de linkerkant: Al die hoofdjes zijn anders!

Glas en lood. En hierin zagen wij het verhaal van de Ark van Noah! Ook echt heel mooi!

 Nog eentje en hier scheen de zon door! Moet je zien hoe mooi het effect op de vloer is!

De bovenste foto vind ik zo mooi! Je ziet de zon echt naar binnen schijnen. De tweede is simpel maar daarom niet minder mooi!

Het ongelooflijk grote orgel! En zo mooi!

 Foto van onderen genomen en zo zie je echt hoe hoog die is!

 

Ik vond vanmiddag echt heel leuk! Ik vond het best bijzonder om te zien hoe die kerk er van binnen uit zag. Echt heel mooi! Volgens mij was hij vandaag open, omdat het Dodenherdenking is vanavond. We zagen de kransen ook al liggen namelijk.

Met de bloemencorso komen altijd heel veel toeristen en die waren ook allemaal de kerk binnengegaan. We voelden ons ook best toeristisch daardoor, haha. Best grappig hoe je toerist kan zijn in eigen stad!

Morgen (5 mei), vandaag dus als je dit leest, is het Bevrijdingsdag. Wij gaan waarschijnlijk even kijken bij het Bevrijdingspop in de Hout.

Q: Wat ga jij doen op 5 mei?

 

Veel liefs,
Stacy

 

 

 

 

 

 

 

2 gedachten over “SFEER: 4 Mei 2014, Bloemencorso & de Sint-Bavokerk

Geef een reactie

