persoonlijk

TAG: The Furry Friend

 

Ik woon in een huis met veel dieren. We hebben vier honden, een kat, een konijn, twee parkietjes en twee cavia’s. Ik zag de Furry Friend Tag al vaker langskomen, maar toen ik hem bij Cynthia zag, wist ik het zeker: Ik moet deze tag doen! Want wat een leuke vragen zijn dit! Maar toen kwam er een klein probleempje: Over welk dier zal ik hem doen? Eigenlijk was de keuze best snel gemaakt: De vier honden! Ik ga jullie dus aan de hand van deze vragen Bowie, Bindi, Belle en Bijou voorstellen!

Wat is de naam van je huisdier?
Van links naar rechts: Belle, Bowie, Bindi, Bijou.

Wat voor dier is het en wat voor ras?
Het zijn vier hondjes. Hondjes, want groot kan je ze niet noemen, haha. Bowie, Belle en Bijou zijn een kruising tussen een Shi Tzu en een Maltezer en Bindi is een volle Shi Tzu.

Hoelang heb je je huisdier al?
We hebben alle vier de honden al hun hele leven. Bowie is van 2004. Bindi hebben we sinds 2006. Belle en Bijou zijn hun dochtertjes en die zijn in 2008 geboren.

Hoe heb je je huisdier gekregen?
Wij hebben eigenlijk altijd honden gehad. Toen ik geboren werd, hadden we een Golden Retriever: Sheba. Die overleed toen we nog in de flat woonden. Denk in 2002 ongeveer, ik was toen nog zo klein dat ik dat niet weet. Wel weet ik dat ik een hond miste. Dus toen we gingen verhuizen, kochten we Bowie. Bowie was toen echt nog een pup, zó lief. Ik kan hem ook nog echt goed herinneren toen hij nog zo klein was. Bindi kochten we twee jaar later bij dezelfde persoon waar Bowie vandaan kwam. We vonden het leuker als Bo een maatje had om mee te spelen. Bowie en Bindi kregen twee jaar later, in 2008, drie pups. Belle, Bijou en Deejay. Deejay ging toen hij wat ouder werd, dus toen hij net kon lopen, de baas spelen over Bowie. Dat vonden we zo zielig dat we hem hebben weggedaan. Wat wel grappig is dat we dachten dat Bindi twee puppy’s had gekregen: Belle & Deejay. Maar vlak voor we naar de dierenwinkel wilden gaan om wat spulletjes te halen, keek m’n moeder of ze er niet nog één had gekregen. Eigenlijk meer voor de ‘grap’…. En toen lag Bijou daar! Dat was wel bijzonder.

Hoe oud is je huisdier?
Bowie is 10 jaar, Bindi is 8. Belle en Bijou zijn 6 jaar nu.

Wat zijn een paar gekke dingetjes over de persoonlijkheid van je dier?
Bowie kan heel erg als een zeehondje gaan liggen. Dus languit op de grond met z’n achterpoten naar achter plat. Dit ziet er echt super lief uit. Hij doet dit ook echt al sinds kleins af aan. Als Bowie één keer niest en je zegt daarna “Hatsjoe!” Dan niest hij weer. En dit kan je echt een paar keer achter elkaar doen! Hij kan eigenlijk op commando niezen, haha.
Bindi is echt onze pieper liefhebber. Ze kan echt een kwartier lang met een pieper in de weer gaan. Naja, langer houdt ze wel vol, maar wij worden er dan langzaamaan gek van en pakken hem dan af, haha.

Belle is onze lomperik. En dat klinkt heel lullig, maar het is echt zo! Hoe vaak we al niet hebben meegemaakt dat ze een hele mooie aanloop maakte om op de bank of het bed te springen en dan echt met d’r poten erop komt en er weer heel langzaam afglijdt. Nu ik dit opschrijf moet ik ook echt weer lachen, haha. Ook als je haar begint te aaien, gaat ze op haar rug liggen zodat je op d’r buikje kan aaien. Dit doet ze ook vaak als ze op de bank ligt en dan valt ze er bijna af. Maar verder is het een schatje hoor, haha.
Bijou is ons verwende nestje een beetje. Dit klinkt ook heel lullig haha. En ze is bang voor alles. Harde knallen, de glazenwassers en ga zo maar door. Ook rent ze achter haar eigen staart aan. Dit doet ze trouwens wel echt minder nu, maar vroeger elke dag wel een paar keer vaak. Heel grappig om te zien.

Wat betekent de relatie met je huisdier voor je?
Heel veel! Ik ben echt met ze opgegroeid. Toen we Bowie kregen, was ik net 6 of nog net geen 6 jaar. Ik heb hem al tien jaar in mijn leven. Ze zijn sowieso alle vier al langer dan 5 jaar in mijn leven en dat vind ik toch wel speciaal. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat ze op een dag overlijden. Vooral met Bowie, hij is 10 jaar en hij nadert toch wel een beetje de ouderdom. Hij kan niet zelf meer de trap op en moet daarvoor opgetild worden. Maar aan de andere rent hij nog steeds de andere drie eruit en voetbalt ie gewoon lekker mee. Ik krijg ook gewoon een brok in mijn keel als ik eraan denk, laat staan als het echt gebeurt…


Wat zijn de koosnaampjes die je hebt voor je huisdier?
Bowie: Bo, Bobo, Vriend. Bindi: Bin, Binnebin. Belle: Bel, Bellebel, Lompie (ja, zo noem ik haar soms echt!). Bijou: Sou, Soutje. Voor Bijou heb ik eigenlijk niet zoveel bijnamen. Ja, soms noem ik d’r ook een krengetje haha. Maar bijnaam, nee.

Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdier?
Poeh… Heel veel. Toen Belle en Bijou geboren waren (25 januari) lag er veel ijs. Toen ze konden lopen, gingen we met ze uit. We liepen langs een klein stuk water en daar lag dus ook ijs, alleen het is daar nooit zo dik. Dus we wilden verder lopen, we kijken op en we zien Belle op het ijs staan. Ze was net een paar weken oud en haar eerste lompe actie was al binnen! Die dag ga ik echt nooit vergeten, haha. Het was zo schattig om te zien!

 Ook zijn we in 2012 met het hele gezin plus de honden naar de Ardennen op vakantie gegaan. Twee weken lang met allemaal bos en velden. Ze konden daar zo lekker rennen dat je ze echt zag opbeuren!
In het begin toen we Bowie hadden, in het nieuwe huis, hadden we twee zitzakken. Eentje op de vloer en de andere er tegenaan als ‘zitsteun’. Daar lag ik vaak op en dan kwam hij heel vaak lekker bij me liggen. Het was toen nog zo’n pluizig dotje.
En natuurlijk de geboorte van Deejay, Belle en Bijou! Ik had die dag een studiedag en we wisten dat ze ergens in die week zou gaan bevallen en wat was ik blij dat het die dag was! Je maakt zoiets nou eenmaal niet vaak mee en als het dan gebeurt, wil je erbij zijn! Ik vond (en vind) het zo knap hoe er drie kleine puppy’s uit dat kleine lichaampje konden komen. Bindi was nog niet eens twee jaar! Het was echt een heel speciaal moment!

 

Een iets minder fijne herinnering is dat Bindi tumoren had bij haar tepeltjes. Dat is eind april dit jaar gebeurd. Voor iedereen natuurlijke een grote shock, aangezien je dat nooit verwacht! Ook omdat ze epilepsie heeft. Gelukkig konden de tepeltjes verwijderd worden  waar de tumoren zaten en rent ze nu weer vrolijk rond. Dat wilde ze sowieso al toen ze nog maar net terug was van de dierenarts. We hadden echt nooit verwacht dat ze er zo goed uit zou komen! Het blijkt maar weer hoe sterk ze eigenlijk is! Ook moest ze een rompertje aan, om het litteken te beschermen, dat zag er zó schattig uit!

Er zijn heel veel herinneringen en die zal ik nooit vergeten ❤

Dit waren de vragen! Ik vind het echt een hele leuke tag! Zo raar hoe zo’n klein beestje zo’n grote plaats in je leven en hart kan hebben ❤

Neem gerust de tag over! En als je hem hebt gedaan, laat alsjeblieft een link achter, want ik vind het super leuk om te lezen!


Lots of Love,

Stacy

Geef een reactie

