lifestyle

MUZIEK: Mijn top 8 van het moment.

๐Ÿ‘‘๐Ÿ

Ik heb al een hele tijd geen top 5 laten zien qua muziek. Toen ik bezig was met liedjes uitzoeken die ik vaak luister, kwam ik eigenlijk op een top 8 uit. Het is echt een mix van alles geworden. Nederlands, musical, Engels, echt alles. Dit is nog niet helemaal de lijst die ik veel luister, maar wel voor het grootste gedeelte. Anders was het echt een super lang artikel geworden, haha. Veel luisterplezier!

Nick & Simon – De Horizon.
Ik ben groot fan van Nick & Simon. Ik vind hun muziek altijd erg goed en de teksten zijn ook erg sterk! Er zit altijd zoveel betekenis in de teksten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze zijn echt van het eerste album tot nu gegroeid, in teksten en muziek. Ook van De Horizon vind ik de tekst erg mooi. De clip is leuk bedacht, dat ze langs alles lopen. Sowieso is het strand altijd een goede keuze, als je het mij vraagt, haha. Ja, dit liedje behoort zeker tot mijn Nick & Simon Top 10. Ook al puilt die Top 10 ook een beetje uit, haha.

Alain Clark – Onze Vriendschap.
Nog een Nederlands liedje. Maar dan van iemand waar je het niet van verwacht! Alain Clark maakt eigenlijk altijd Engelse muziek. Hij heeft wel in 2004 een Nederlandstalig album uitgebracht, maar dit sloeg niet aan. Van zijn Engelstalige muziek ben ik groot fan. Alain heeft goede teksten, een hele fijne stem en goede arrangementen. Toen ik op Spotify een melding kreeg dat hij dit liedje heeft uitgbracht, moest ik dan ook gelijk luisteren! En wat een super goed lied is dit! Heel gevoelig, ik kreeg de eerste keer echt tranen in mijn ogen. Echt een hele mooie tekst. Alain Clark, ga alsjeblieft meer Nederlands zingen!

Jim & Jamai – Tell Her / Step Right Up.
Dit is niet een officiรซle single, maar ik kon het niet laten om deze er niet tussen te zetten. Zo mooi! Van Jim was ik altijd groot fan – vooral vroeger haha – en nog steeds draai ik zijn (Nederlandstalige) albums vaak. Van Jamai was ik nooit echt fan, maar toen hij in musicals ging, begon ik hem zรณ te gek te vinden! Wat een dijk van een stem heeft die man. En zo’n leuke persoonlijkheid, ik kan echt om hem lachen. Dit duet bij Life4You vind ik zo mooi! Een mix tussen de Idols single van Jim en de winnende single van Jamai.

Sister Act – Sister Act.
Het musical tintje van deze top 8. Het liedje Sister Act uit de musical Sister Act. Ik draai deze cd echt vaak op Spotify. En vooral dit liedje! Ik vind deze vooral leuk om mee te zingen, haha. Lekker meebleren. Het is echt een heel mooi liedje, vind ik. Ik ben sowieso dol op musical muziek en deze musical bevat echt hele mooie en leuke muziek!

http://www.youtube.com/watch?v=tlYcUqEPN58
Ed Sheeran – Sing.
Dan zijn we aanbeland bij de Engelse liedjes. Ik heb trouwens 4 liedjes van Nederlandse artiesten en 4 van internationale artiesten zie ik nu net, grappig! Van Ed Sheeran was ik gelijk fan toen ik The A-Team hoorde. Zijn stem, gitaarspel, niet teveel poespas, daar houd ik toch wel heel erg van. Sing is dan wel een liedje met iets meer poespas dan we gewend zijn van Ed Sheeran, maar wat een leuk liedje is dit! Op zijn vorige album “+” was ik toch wel een beetje uitgekeken en was dus erg blij dat hij eindelijk een nieuw album heeft gemaakt “X”. En wat is dit weer een album met een hoog niveau!

http://www.youtube.com/watch?v=oG08ukJPtR8
Michael Jackson & Justin Timberlake – Love Never Felt So Good.
Michael Jackson en Justin Timberlake zijn echt twee helden in de muziekwereld voor mij (En voor ongeveer de hele wereld volgens mij!). Justin Timberlake is voor mij sowieso wel een van de beste entertainers, maar Michael Jackson blijft natuurlijk nummer 1! Ik vind Love Never Felt So Good zo’n leuk liedje! Lekker swingend, wat we van beide heren gewend zijn. Ja, dit nummer is echt mijn zomerhit van dit jaar!

Colbie Caillat – Try.
Colbie Caillat is een zangeres die niet veel mensen kennen, denk ik. Misschien als je Bubbly hoort, dat je dan denkt: “Hey! Die ken ik wel!” Ik ben echt een groot fan van haar! Ze heeft hele mooie liedjes en is een echte singer-songwriter. Persoonlijk houd ik daar wel het meest van. Haar muziek doet me altijd denken aan een mooie zomeravond. Try is een liedje wat gaat over dat meisjes vaak denken aan wat anderen vinden. Dat ze ervoor willen zorgen dat anderen hun leuk vinden. Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: Vind je jezelf leuk? Ik vind de clip erg mooi en heel erg inspirerend!

Beyoncรฉ – Pretty Hurts.
En dit liedje van Queen B sluit natuurlijk wel erg mooi aan bij de vorige! Pretty Hurts is denk ik mijn lievelingsliedje van haar laatste album. Al is dat hele album een grote favoriet! Beyoncรฉ is echt een inspiratie. Ze is zo’n goede entertainer. Haar dans is goed, zang, lyrics, stijl, echt alles. ร‰n ze durft zichzelf te zijn en dat vind ik zo knap. Pretty Hurts vertelt eigenlijk dat mooi zijn pijn doet. Dat je dus blij moet zijn met jezelf! Pretty Hurts en Try vind ik echt liedjes met zo’n mooie boodschap erin verborgen. Je moet jezelf leuk vinden en blij zijn met jezelf, anders gaan anderen je ook niet leuk vinden.

Dit was mijn top 8! Ik vond het moeilijk om echt niet teveel liedjes uit te kiezen, haha. Ze staan trouwens op willekeurige volgorde, ik kan namelijk toch geen nummer 1 kiezen…

Wat zijn jouw favoriete nummers op het moment?

ย 

Lots of Love,
Stacy

Bron titelfoto

Geef een reactie

