beauty

BATTLE: Essence VS Andrélon

Een battle die je niet vaak zal zien: Essence VS Andrélon! Maar Essence heeft in haar laatste limited edition een haarproduct uitgebracht! Iets wat ontzettend hip is nu: Een beach spray. Ik had een tijdje daarvoor de Go for Texture Beach spray gekocht uit de Pink Collection van Andrélon. Maar ik was toch best wel benieuwd naar de spray van het make-upmerk. Dus ik vond het wel leuk om deze in een battle te zetten. Benieuwd welk product wint?

Verkrijgbaarheid, inhoud & prijs:

Andrélon:

  • Te koop bij drogisterijen.
  • Prijs: €4,99
  • Inhoud: 150 ML

Essence:

  • Te koop bij de Trekpleister en het Kruidvat.
  • Prijs: €3,59
  • Limited edition.
  • Inhoud: 150 ML

De inhoud komt precies overeen. Beiden bevatten ze 150 ML. De prijs van Essence is iets lager, maar dat kan je ook wel verwachten.
De ingrediënten heb ik niet op de foto, maar heb ik natuurlijk wel naar gekeken! De ingrediënten komen eigenlijk vrijwel helemaal overeen.

Geur & beloftes:

Andrélon:

  •  De geur is zoet. Dat had ik totaal niet verwacht. Je ruikt geen zeezout of iets dergelijks. De warmtebeschermer uit dezelfde lijn ruikt hetzelfde. Ik vind het wel een lekkere geur! Wanneer er een windvlaag door mijn haar ging, rook ik de geur weer! Dit vind ik wel pluspunt.
  •  Dit zegt Andrélon over de spray op hun site:

    Deze spray zorgt ervoor dat het lijkt alsof je net een dag naar het strand bent geweest! Het zorgt voor een warrige textuur in je haar en zorgt voor luchtig volume door heel je haar.

Essence:

  • Ook deze geur is zoet. Essence heeft haar eigen parfum: Like a day in paradise erin verwerkt. Toen ik de flacon opendraaide vond ik de geur aangenaam, ik rook kokos! En kokos vind ik altijd goed! Maar toen ik het in mijn haar spoot veranderde de geur gauw en vond ik hem niet aangenaam. Gelukkig ruik je de geur niet super goed! 🙂
  • Dit zegt Essence over de spray op hun site:

    De styling spray is verrijkt met zeezout, waarmee je je haar schitterend volume en een krullende structuur geeft. Voor een frisse, casual stijl – alsof je de hele dag hebt gesurft in de zomerse wind. Ben jij klaar voor deze coole look? 

De geur van de Andrélon spray vind ik vele malen lekkerder dan die van Essence. Maar dat ligt natuurlijk aan je smaak, haha. De twee merken beloven eigenlijk hetzelfde: Volume en een warrige structuur. Ook hoe je het moet doen is bij beide sprays hetzelfde: Sprayen en kneden! Je kan het ook nog erbij föhnen en dan moet je tegelijk ook kneden. Ik heb beiden zonder de föhn uitgeprobeerd.

Laten we naar het effect kijken!

Essence:

 De Essence beach spray kan je openen door het witte uitstekende dingetje te draaien. Ik moet wel bekennen dat ik tien keer heb gedraaid voordat ik hem open had. Als ik dacht dat ie open was, was ie dat dus niet. Maar ik ben niet zo handig hoor 😉
Het uiterlijk van de flacon vind ik er leuk uit zien. Speels, schattig. Zoals we van Essence wel gewend zijn! Ik vind de kleuren erg zomers!

1) Mijn haar normaal, een dag voordat het gewassen moet worden.
2) Sprayen!
3) Rechts: Beach spray, links: niks
4) Beide kanten met de spray
     
Links: Mijn haar zonder de spray. Rechts: Met de spray.    

Zoals je misschien wel ziet worden de krullen in mijn haar wel duidelijker zichtbaar. Ik heb van mezelf slag en soms een krul er doorheen. Vooral op foto 1 en 4 zie je dat verschil goed! Dat vind ik wel fijn! Ik heb ook wel meer volume gekregen. Mijn haar bleef wel lang nat van de spray. Niet echt nat, ik kan beter klam zeggen. Ik vind het effect wel leuk!
Ik moet wel zeggen dat dit spul ongelofelijk plakt. Mijn bureau plakte echt he-le-maal! Dat vind ik wel echt een minpunt. Het effect bleef niet super lang zitten, maar in de loop van de dag kon je het wel kneden en dan kwam het wel een beetje terug.

Andrélon:

De verpakking van deze texture spray vind ik persoonlijk mooier. Strak, niet al te veel poespas. Ik vind dat altijd sneller mooi haha.
Deze spray je makkelijk door je haar, omdat er gewoon een normaal spray dingetje zit. Haha, ik weet niet hoe je zo’n tuutje noemt… Maar je snapt me denk ik wel?! Dit vind ik voor haarsprays, zoals deze, altijd de fijnste verpakking.

1) Mijn haar als ik een dag daarvoor een dag in het zwembad heb gelegen en het eigenlijk moet wassen door het chloor.
2) Sprayen!
3) Links: Niks, Rechts: Met de spray!
4) Mijn hele haar met de Go for texture beach spray.
Links: Niks in mijn haar, Rechts: Met de spray.

De Andrélon spray geeft mijn haar wel echt meer volume dan de Essence spray. Ook deze beachspray zorgt ervoor dat mijn krullen meer worden benadrukt. Ik vind het effect van deze wel echt mooier!
De Go For Texture Beach Spray blijft veel langer zitten dan de Wave Goddes spray. Ik moest pas tegen de avond weer kneden (ik had het om half 10 ’s ochtends in mijn haar gedaan). Ook plakt deze spray niet, heel fijn!

En de winnaar is………. *tromgeroffel*

De Andrélon Go For Texture Beach Spray!

Ik heb een aantal redenen waarom deze heeft gewonnen:

  • Als de flacon leeg is, kun je gewoon een nieuwe halen. Het is geen limited edition of iets dergelijks.
  • De geur vind ik erg aangenaam en blijft lang hangen.
  • De substantie plakt niet.
  • Het resultaat van de spray blijft langer zitten.
  • Het resultaat vind ik mooier!

Andrélon Go For Texture Beach Spray – €4,99 en te koop bij drogisterijen.
Essence Wave Goddes Beach Spray – €3,59 en te koop bij de Trekpleister en het Kruidvat. Let op: De limited edition is tot 8 augustus te koop is mij verteld!

Welke spray zou volgens jou winnen?

Lots of Love,
Stacy

Geef een reactie

