lifestyle

BACK TO SCHOOL: Schoolspullen.

Het is vandaag 3 augustus en de meesten zullen echt nog lang niet aan school willen denken. Waaronder ik ook! De enige domper is dat 18 augustus mijn zomervakantie officieel afgelopen is. Ik weet niet of ik nog langer heb, dat is vaak wel zo. Maar omdat 18 augustus al over een kleine twee weken is, heb ik besloten om nu alvast met mijn Back To School serie te beginnen. Vandaag laat ik jullie mijn schoolspullen zien! Al moet ik wel zeggen dat ik sommige dingen nog niet heb, maar dat zijn hele kleine spullen.

Ik heb sinds vorig jaar rekbare boekenkaften. Wat een uitkomst is dat, zeg! Al moet ik wel zeggen dat ik nooit zelf heb moeten kaften: Mijn moeder vond het altijd wel leuk om te doen! Die van vorige keer vond ik niet super meer en ze waren ook heel erg uitgerekt, dus besloot ik weer nieuwe te halen. Net als vorig jaar kwam ik deze kaften weer tegen bij het Kruidvat. Deze met bloemen zijn echt totaal anders dan vorig jaar en passen toch wel echt meer bij mij! Ik heb er twaalf gekocht en per stuk kost één hoes €0,99. Echt geen geld, toch?

Een map leek mij dit jaar wel handig. Ik weet nog niet precies waarvoor ik hem ga gebruiken, maar dan heb ik wel achter de hand. Ik vond deze roze map met romantische bloemen wel echt super mooi. En het lijntjespapier met roze accenten en pioenrozen is toch veel leuker dan het normale papier?

Vorig jaar had ik ook drie van deze schriften. Hier zitten tabbladen in en je kan ze dus zelf indelen. Heel handig! Ik heb ze vorig jaar alle drie volgemaakt, wat eigenlijk best knap is, haha. Eentje gebruikte ik toen voor Engels, één voor Frans en de andere deelde ik op in drie stukken voor aardrijkskunde, economie en geschiedenis. Ik heb een los schrift voor wiskunde, maar die was ik vergeten op de foto te zetten.

 

 Ik heb altijd een etui mee naar school. Ik zie heel vaak mensen die dan een pen in hun tas hebben en die altijd gewoon kunnen vinden. Dit is voor mij echt onmogelijk, ik zou hem dan steeds kwijt raken.
Mijn etui komt van de Hema (Schoolspullen van vorig jaar), maar ik twijfel om een andere te halen. Ik heb namelijk een hele leuke gezien bij de Hema dit jaar. In mijn etui zitten 3 pennen, 2 potloden, een stabilo pen, puntenslijper, markeerstiftjes en een lijmstift. Mijn prittstift is roze en dat vind ik echt cool haha. En kijk hoe schattig die markeerstiftjes zijn!! Ze zijn van de Hema van de schoolspullen dit jaar. Super lief!
Oh, mijn geodriehoek past er natuurlijk niet in. Die bewaar ik altijd in mijn agenda!

 

 Wat overige spulletjes, maar niet onbelangrijk. Mijn rekenmachines. De rechter is een grafische rekenmachine en de linker niet. In de bovenbouw hebben wij een grafische nodig bij wiskunde, maar bij economie mag je deze niet gebruiken. Je kan hier namelijk dingen in opslaan, dus spiekbriefjes. Vandaar dat ik mijn niet-grafische rekenmachine ook nog mee moet.
In het kladblok van de Action schrijf ik mijn samenvattingen. Ik vind dat iets fijner dan typen op de computer, want het blijft beter hangen bij mij dan. Ik heb er vorig jaar één vol geschreven en was al begonnen in een tweede voor mijn herkansingen. Deze ga ik dus aankomend jaar verder gebruiken.

 Jaaaa, mijn agenda van dit jaar! Dat vind ik altijd wel het leukste hoor, een agenda kopen! Er zijn zoveel leuke, haha. Deze komt van de Hema en kostte – geloof ik – €6,95. Niet veel voor een agenda. Ik had vorig jaar eentje van SuperTrash en die kostte rond de 17 euro. Dus dit is niks haha. Ik vind deze agenda zo leuk! Leuke kleurtjes, lekker simpel. Er zitten ook heel veel ‘kartonnen’ blaadjes in met een vakje aan de achterkant (Zie foto 1 en 2 van de collage). Dit vind ik echt super handig, omdat ik altijd heel veel in mijn agenda bewaar. Er zitten ook insteekhoesjes, dus dat is fijn! En kijk hoe leuk die stickers zijn! Ik ben dit jaar echt blij met m’n agenda haha. Zo grappig hoe blij je met zoiets kan zijn.

Dit zijn mijn schoolspullen voor dit jaar. Ik ben er persoonlijk wel blij mee. Ik vind schoolspullen kopen altijd het leukste aan het begin van het schooljaar! 🙂 Klinkt heel stom, maar het is zo leuk om nieuwe dingetjes te kopen en die je dan het hele jaar mag gebruiken. Heel materialistisch, volgens mij haha.

Waar komt jouw agenda vandaan en wat voor eentje heb je er?

Lots of Love,
Stacy

Geef een reactie

