lifestyle

BACK TO SCHOOL: Een goed begin is het halve werk.

“Een goed begin is het halve werk.” is iets wat ik veel hoor aan het begin van het schooljaar. Doe in het begin goed je best en dat zal je ook verder helpen. In de meeste gevallen dan. Ik zie het liever anders. Als ik relax en ontspannen begin, ben ik dat rest van het jaar ook. Ik heb zo mijn gewoontes die ik doe, om zo relax mogelijk te beginnen. Vandaag ga ik ze met je delen!

Neem een me-time avondje.
Een me-time avondje doe ik niet vaak, maar als ik het doe geniet ik er ook met volle teugen van. Ik neem een warme, lange douche, doe wat makkelijks aan, lekker op bed, tv aan – filmpje of gewoon televisie – of een goed boek, kaarsjes erbij. En ja: ontspannen maar! Maar niet zonder een maskertje natuurlijk! 🙂 Ik vind het heerlijk om eens in de zoveel tijd doen. Ik voel me altijd echt heel ontspannen dan! Perfect voor een laatste vakantiedag of gewoon een zondag â™Ĩ

 

Sporten.
Sporten vind ik fijn. Ik probeer zo vaak mogelijk een Blogilates work-out te doen. Na zo’n oefening voel ik me altijd erg voldaan en ontspannen.  Soms ga ik skeeleren samen met mijn zus en/of broer, of hardlopen. Wij hebben hier een park dichtbij en dan geniet ik altijd wel van de bomen en het water wat erbij is, waar de eendjes in zwemmen. Dat geeft mij een echt ontspannen gevoel.

 

Doen wat je leuk vindt.
Ik vergeet dit vaak te doen als school weer begonnen is. Ik houd van tekenen, maar doe dit veel te weinig. Voor bloggen maak ik altijd wel tijd vrij. Dit is voor mij echt ontspanning en even ontsnappen aan alle stress. Doe wat je leuk vindt is erg belangrijk als het stressvolle schoolleven weer begonnen is.

Lachen.
Lachen zorgt echt voor ontspanning! Zet een grappige film of serie aan. Kijk een comedyshow terug. Of doe gewoon wat je leuk vindt, dat maakt je waarschijnlijk ook aan het lachen! Maar ook de kleine dingen kunnen mij laten lachen. Spelen met honden bijvoorbeeld.

Opschrijven waar je dankbaar voor bent.
Dit klinkt heel raar waarschijnlijk. Maar het kan best helpen. Als ik bijvoorbeeld gestrest ben, denk ik aan dingen waar ik dankbaar voor ben. Deze dingen toveren dan weer een lach op mijn gezicht en zo gaat de stress toch even weg. Deze dingen kunnen trouwens heel klein. Bijvoorbeeld dat je een leuk huisdier hebt, waar je elke dag weer van mag genieten. Dat soort dingen maken mij blij en daardoor denk ik niet aan de dingen die mij druk maken. 

Je dromen / doelen opschrijven.
Dit punt slaat een beetje terug op de vorige. Ik ben een dromer en in een dag droom ik over heel veel dingen. Wat ik dan weleens doe, is alles wat er door mijn hoofd gaat opschrijven! Hetzelfde geldt voor mijn doelen die ik voor ogen heb. Alles is dan op een rijtje. En dus uit mijn hoofd en zo ben ik ook weer ontspannen.

Genoeg slaap.
Het laatste punt is misschien ook wel de belangrijkste. Genoeg slaap betekent echt heel veel voor mij. Genoeg slaap helpt je brein beter te concentreren op school, jij voelt je wakkerder en relaxter. Twee vliegen in ÊÊn klap, toch?!

 

Dit waren mijn tips voor een ontspannen begin aan een nieuw schooljaar. Maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie tips! â™Ĩ Dit was ook mijn laatste artikel in de Back To School serie, zaterdag komt er een ‘gewoon’ artikel online!

Heb jij nog goede tips om ontspannen te beginnen aan een nieuw schooljaar?

Liefs,
Stacy

Geef een reactie

