lifestyle

LIFESTYLE: Last Seen Movies #1


Ik heb een hele tijd geleden een lijst gepost met films die ik graag wilde zien, maar nog nooit een Last Seen Movies lijst. En voor alles is een eerste keer dus ook voor dit! Er zitten films bij die al jaren oud en ik al tig keer heb gezien, maar ook een paar nieuwe films! Benieuwd wat ik van de films vind? Lees dan gauw verder! 🙂

Honey 2
Honey 2 is een film die al een paar jaar oud is (2011) en ik al best vaak heb gezien. Ik heb een liefde voor dansfilms en dit is een van mijn favorieten! Honey 2 gaat over Maria die uit de gevangenis komt, ze heeft een paar jaar vastgezeten door haar voormalige danscrew. Ze heeft altijd gedanst en wilt graag haar beroep er van maken. Ze woont bij Honey’s moeder, die de dansschool van haar dochter leidt. Maria krijgt hier een baan en bouwt zo haar danscarrière op.

Ik vind het persoonlijk echt een hele leuke film. Hij verveelt me echt nooit. De choreografieën zijn echt fantastisch, maar ze acteren ook echt heel goed in de film. Zeker een aanrader!

Another Cinderella Story
Ook een film die al jaren oud is (2008) en echt een van mijn favorieten is! Ik ken deze film echt helemaal uit m’n hoofd, omdat ik hem al zó vaak heb gezien! Another Cinderella Story is ook dansfilm, maar is er wel minder dan Honey 2. Dit is echt een chick flick. Je hoeft echt helemaal niet na te denken bij deze film en echt top voor een meidenavondje. Another Cinderella Story gaat over Mary. Ze danst al haar hele leven; Haar moeder was danseres, dus niet zo gek. Wás, haar moeder is overleden. Mary ontmoet Joey Parker, dé popsensatie van het moment. Ze wordt verliefd en haar leven verandert helemaal. Alleen proberen haar stiefzusjes Mary het leven zuur te maken.

Ik ben echt gek op deze film en ik raad hem zeker aan als je lekker een film wilt kijken die niet ingewikkeld is!

Mannenharten
Mannenharten is een ‘nieuwe’ film. De film gaat over vijf mannen, die allemaal wel iets in de liefde hebben wat mis gaat. Tim is al jaren gelukkig met een vrouw en gaat trouwen, maar wilt eigenlijk liever met andere vrouwen zijn. Dennis, vrijgezel, zit goed bij de vrouwen, maar gaat op advies van een vriend toch op zoek naar de liefde van zijn leven van tien jaar terug. Wouter wordt vader en wilt dit eerst eigenlijk niet, maar als hij een kindje hoort zingen, beseft hij dat hij dat toch wel zou willen. Frank is gedumpt en hoopt dat het ergens toch wel weer goed komt. En dan heb je ook nog Niels die op zoek is naar vrouw en heel erg onhandig is.

Ik vond de film leuk, maar niet geweldig. Na een tijdje was ik er wel klaar mee en had ik wel een vermoeden hoe het ging lopen. De grapjes die erin werden gemaakt, vond ik soms best voorspelbaar (net als de hele film eigenlijk). Ik raad hem zeker niet af, maar ook niet aan eigenlijk.

Soof
Soof vond ik daarentegen vele malen leuker en beter! De film gaat over Soof, haar man Kasper en haar drie kinderen. Ze heeft een cateringbedrijf, maar dat loopt toch niet helemaal lekker. Ze mist iets. Maar dan ontmoet ze de wereldberoemde choreograaf Jim, ze kan veel lol met hem hebben, maar dat loopt iets uit de hand. De klussen komen binnen en het gaat geweldig met haar bedrijf, maar de relatie met Kasper gaat daarentegen steeds de slechtere kant op.

Lies Visschedijk (bekend van Gooische Vrouwen) die de rol van Soof speelt, vond ik echt heel leuk. Ze speelt heel goed, maar op nonchalante manier. Wat ook hoort bij de film natuurlijk! Dat vond ik erg leuk. Ook vond ik Dan Karaty goed in de film. Ik vind dat sowieso een leuke man altijd, maar ook voor deze film was hij een hele leuke toevoeging! En wat ik ook geweldig vond, je ziet Dan Karaty eindelijk dansen! Niet de beste choreografie, maar wel echt leuk! 🙂 Deze film vind ik echt een aanrader, leuke humor, goede acteurs, niet te voorspelbaar. Ja, zeker kijken!

The Fault In Our Stars
The Fault In Our Stars… Wat een geweldige film is dat! Ik heb niet gehuild (dat vind ik altijd zo awkward in een bioscoop), maar ik had wel moeite om de tranen binnen te houden. De film gaat over Hazel en Augustus. Hazel is zestien jaar en heeft schildklierkanker. Hoewel ze al meer jaren heeft gekregen dan eigen verwacht was is het duidelijk dat ze terminaal ziek is. Het liefste komt ze niet van haar kamer af en is ze niemand tot last. Haar moeder sleept haar mee naar een support groep met tieners met kanker en daar ontmoet Hazel de jongen genaamd Augustus. Hij had ook kanker, maar is inmiddels genezen. De twee worden verliefd en beleven samen de leukste momenten.

Ik heb het boek zelf niet gelezen (dat moet ik nog steeds doen), maar de film vond ik echt fantastisch. Het is een heftig onderwerp, maar het wordt echt heel luchtig gebracht. The Fault In Our Stars heeft stukjes met humor, die ook echt leuk zijn. Het stuk dat in Amsterdam opgenomen is, vond ik ook erg leuk om te zien. Zeker een aanrader. Deze film moet je gewoon gezien hebben!

Dit waren de films die ik afgelopen tijd heb gezien! Wat oudere, twee Nederlandse en een echt nieuwe film. Wat variatie moet er zijn, haha. Het zijn stuk voor stuk echt hele leuke films. Ook al hebben ze hele uiteenlopende onderwerpen. Ik houd echt van heel veel verschillende genres, dus dat zal je ook veel gaan zien in dit soort lijstjes! 🙂

Welke film heb jij afgelopen tijd gezien?

 

Lots of Love,
Stacy

Geef een reactie

