verzorging

REVIEW: Hema Strawberry Soufflé Cream Scrubgel Mask

Vandaag heb ik eindelijk weer een artikel voor jullie! Je zag dit masker al voorbijkomen in het artikel over Mijn Ontspanningsavond. Vandaag heb ik dan eindelijk een review van dit masker. Benieuwd naar mijn mening over het Hema Strawberry Soufflé Cream Scrubgel Mask?

De verpakking is lief roze, met rondom de naam bloemetjes. Simpel, niet ‘chique’, maar wel wat we van de Hema gewend zijn. Persoonlijk vind ik de verpakking wel leuk!
Het is een scrubgel masker, wat betekent dat er kleine scrubdeeltjes in zitten. Zo kan je gelijk je gezicht scrubben! Onderaan in kleine lettertjes staat wat erin zit (meer wat voor geur het heeft). Aarbeien, vanille en slagroom, klinkt als een toetje! Het masker zou moeten reinigen en moeten ‘smoothen’.

Boven zie je de info van de Hema zelf. Het masker zou dode huidcellen op milde wijze verwijden en zorgen voor een zachte, schone, gladde huid. Niet hele grote beloftes. Dat vind ik wel fijn, want dan valt het minder tegen, als het niet gebeurt! Hij is geschikt voor elk huidtype.
Je moet het gezicht reinigen, het masker aanbrengen, 10 tot 15 minuten laten intrekken en dan met lauwwarm water het er afspoelen.
Daaronder zie je de ingrediënten. Benzyl Alcohol zit er wel in, maar bijna helemaal onderaan de lijst. Verder zie ik niet hele rare dingen.

Ik had het masker al een keer gebruikt voordat ik de foto’s had gemaakt, vandaar dat hij in een potje zit. Zo kan je hem goed bewaren voor een tweede keer!
Het masker is erg creamy en op eerste gezicht op mijn hand de scrubdeeltjes niet. Maar smeer je het masker uit, dan komen ze tevoorschijn! Het lijken net aarbeienpitjes!
De geur komt wel meteen naar je toe. Persoonlijk vind ik de geur niet echt lekker. Hij sloeg heel erg op m’n keel. Maar naar langere tijd vervliegt de geur wel!

En zo ziet hij er op mijn gezicht uit! Een lichtroze creamy laagje.
Ik laat masker vaak langer zitten dan de aangegeven tijd. Deze heb ik er ongeveer 25 minuutjes op gehad. Het afspoelen ging makkelijk. Met de scrubdeeltjes kan je dan ondertussen je gezicht nog even scrubben. Daar houd ik wel van! Mijn gezicht voelde heel zacht aan, verder heb ik niet veel gemerkt.

Ik heb het masker niet voor een tweede keer gebruikt. Ik neem de tijd er nooit echt voor, dus dan vergaat hij maar een beetje in het potje. Ik vond het wel een fijn masker, maar hij deed niet veel voor mijn huid. Echter vind ik het wel een aanrader, omdat hij m’n huid zo zacht maakt als baby billetjes, de scrubdeeltjes zijn fijn en hij irriteert niet.

Het Hema Strawberry Soufflé Cream Scrubgel Mask is te koop bij de Hema voor €1,60

Liefs,
Stacy

Geef een reactie

