beauty

Essence Like An Unforgettable Kiss Duo Blushes & Blush Brusher

Toen ik de persberichten van deVvalentijnscollectie van Essence dit jaar zag, was het liefde op het eerste gezicht met de blushes en de kwast! Wat een ontzettend lief uiterlijk. Alleen lag deze collectie ná Valentijnsdag in de schappen. Dat is dan een beetje jammer. Toch kon ik het niet laten om allebei de blushes en de kwast mee te nemen. Hebben deze producten mijn hart gestolen?

De hartjes blushes van Benefit zijn natuurlijk erg populair, maar ook erg pijnlijk voor de portemonnee. Daarom wil elk budget merk een goede dupe maken. Essence heeft twee hartjesblushes bij de limited edition gedaan.
Toen ik de aankondiging zag, dacht ik eigenlijk dat ze wat groter zouden zijn. Ze passen gewoon op m’n handpalm, zo klein zijn ze. Maar dat ze niet zo groot zijn, maakt ze nog wel wat schattiger dan dat ze al zijn!

01 Nothing but lovestoned

Als eerste de perzikkleurige blush. Ik houd altijd wel van dit soort tinten. Het staat vaak heel natuurlijk! De licnker kant is wel wat aan de lichte kant. Zal deze dan goed zijn voor een highlighter? Ik vind de kleuren zo samen een mooi plaatje.

Op het eerste gezicht ziet de blush er mat uit, dit blijkt ook met flits zo te zijn. Allebei de kanten, dus dan kan je altijd een mooie, glanzende highlighter toe voegen!

Ik had foto’s van swatches met m’n camera gemaakt, maar hierop zag je de kleuren niet zo heel goed. Met mijn mobiel zag je ze veel beter. Al moet ik wel zeggen dat de pigmentatie niet geweldig is. Links zie je de kleuren door elkaar, in het midden de donkere kleur en rechts de lichte kleur. Ik heb geen full face foto gemaakt, aangezien de kleur niet echt te zien is op de huid. En ik heb dan niet eens een getinte huid.

02 Pink me

Door naar de roze versie! Ook roze is een geliefde kleur op de appeltjes van mijn wangen. De roze versie heeft ook een lichtere en donkere kant.Ook Pink me is zo goed als mat. Dus ook bij deze geldt: Houd je van meer glans, highlighter is your best friend! Ik vind matte blushes vaak wel fijn, zo kan ik lekker in de weer gaan met een mooie highlighter!

De pigmentatie was ietsje beter dan van de vorige, maar alsnog niet geweldig! Ik moest aardig wat moeite doen voor deze kleur. Links zie je de lichte kleur, in het midden de donkere kleur en rechts de combinatie ervan. Ook hier geen full face foto, aangezien het niet echt zin heeft. Je ziet een beetje een blosje, maar niet een geweldige kleur!

Blush brusher – 01 Dear Valentine!

Als laatste nam ik de blush kwast mee. Persoonlijk vind ik hem iets te groot voor blush, ik gebruik deze liever als poederkwast. De paarse steel, de roze haren, het paarse ‘hartje’ in de haren: Te schattig! Echt een girly kwast. Ik houd er wel van! De haren zijn echt ontzettend zacht. Zó fijn! Ze pakken goed poeder op en verspreidt het makkelijk. Hier ben ik echt heel tevreden over!

Al met al heb ik een beetje gemengde gevoelens over de collectie. De blushes zijn leuk en schattig, maar de pigmentatie is niet geweldig. Voor een klein blosje leuk, maar verder, nee. Maar ik heb geen spijt dat ik ze heb gekocht. Ik houd van schattige en mooie verpakkingen en dat hebben de blushes zeker! Over de blush brusher ben ik wel erg te spreken. Heel zacht, fijn handvat en een super lief uiterlijk!

Beetje een laat review misschien, maar bij mij (Haarlem) was deze collectie nog vol te koop. In sommige Kruidvat filialen was zelfs de vorige limited edition nog te koop!

Essence Like An Unforgettable Kiss Duo Blushes – €3,99
Essence Like An Unforgettable Kiss Blush Brusher – €2,89

Liefs,
Stacy

Geef een reactie

