lifestyle·persoonlijk

Brief aan Juni

DSCN0418

Hey! Ik wil met iets nieuws beginnen: Een brief aan de maand. Wat ik hoop te gaan gebeuren, mijn gedachten erbij of wat ik ga doen. De maanden gaan enorm snel voorbij, maar we moeten er toch even bij stilstaan vind ik! Dus hierbij: Mijn brief aan Juni!

Lieve Juni,
Wat ben je er alweer snel bij! Mei is ook wel erg snel gegaan door al die eindexamens…
Jij bent de maand waarin ik zeventien word en de zomer weer begint, maar ook de maand waarin ik krijg te horen of ik ben geslaagd…
Een maand met vrolijkheid en spanningen dus.

Maar oh, wat heb ik zin in jou!
Juni, zorg er alsjeblieft voor dat het mooie zonnetje zich wat vaker laat zien.
Want met deze witte, melkfles benen kan ik niet eind juli naar Spanje.
De zomer, de zon, ijsjes, nog langer licht.
Ik ben er aan toe!

Maar wat ik al zei, Juni: Jij bent ook de maand waarin ik misschien m’n diploma mag halen en dan eindelijk verlost ben van de middelbare school.
Oh en geloof me: Wat heb ik daar zin in!
Lekker mijn eigen gangetje gaan. Heerlijk onderzoeken naar wat ik echt wil.
Toch hou ik ook in mijn achterhoofd dat het misschien wel mis kan zijn en dat ik moet herkansen. Ook al hoop ik daar niet op!
Ik heb altijd geleerd dat ik niet van het beste moet uitgaan, want dan kan je nog weleens in een diep dal vallen.
Dus dat doe ik nu ook maar.

Ik word de achtste dag van jou ook alweer zeventien.
En als ik heel eerlijk ben, heb ik niet eens in de gaten dat ik over een klein weekje alweer jarig ben.
Ik ben alleen maar druk geweest met de eindexamens en dan is die dag er opeens wel heel snel!
Wow en dan ben ik zeventien. Naja hey, dat zegt nog vrij weinig.

Juni, ik hoop dat je een hele fijne maand wordt. Met veel zon, begin van een mooie zomer en dat je een hele fijne uitslag levert en dat we dan nog blijer en gelukkiger juli in gaan!

Veel liefs!

Geef een reactie

