persoonlijk

UPDATE: Happy New Hair!

Forever 21 | Black, Sale, Pretty | New In

En toen was het zaterdag… De dag dat ik met mijn moeder naar de kapper zou gaan. Ik wilde wat anders. Iets heel anders. Omdat het toch een beetje eng was, heb ik heel lang zitten wikken en wegen of ik het wel moest doen. Maar ik heb het gedaan en wat ben ik er blij mee!

CoolCat | Stripes | New InCatrice lipstick In a rosegarden / Life of Stacy Om even een beeld te geven hoe mijn haar was, heb ik even wat foto’s van de laatste artikelen erbij ‘gepakt’. Voorfoto’s had ik namelijk niet gemaakt! Mijn haar was (voor mijn doen) best lang. Het viel net over mijn borsten heen.

Al een tijdje wilde ik mijn haar anders: Kort. Iets wat ik al járen niet heb gehad. Ik wilde het altijd lang en er mocht nooit meer van mijn haar af dan alleen de puntjes. Ik hield van m’n lange haren, dus deze stap was groot en ook wel een beetje eng.

Update | Happy New Hair | Short Hair

M’n moeder en ik hadden kapster alvast verteld dat ik een beetje bang was. En daar heeft ze echt rekening mee gehouden. Ze vroeg toen de vlechten erin gingen, of ze een foto moest maken. Ook gaf ze me toen ze het aan het föhnen was, allemaal styling tips, ook qua stylingproducten. Wat voor mijn haar het beste zou zijn.

Ze vroeg trouwens voordat ze begon of ik mijn haar wilde doneren aan Stichting Haarwensen. Natuurlijk wilde ik dat! Daardoor wilde ik het al helemaal doen. Ik wilde het al heel graag kort knippen, maar dit gaf echt de doorslag en hierdoor was ik ook niet meer ‘bang’. Ik had er weleens over nagedacht om het te doneren, maar dacht eigenlijk dat mijn haar te kort was.
Door mijn haar te doneren, kunnen er pruiken worden gemaakt voor  kinderen tot en met 18 jaar. Deze kunnen in aanmerking komen voor een pruik door medische behandelingen of andere vormen van alopecia (kaalhoofdigheid). Ik vind het een zeer mooi doel en wilde maar al te graag mijn haar doneren!

Update | Happy New Hair | Short HairEn nu ziet mijn haar er zo uit! Het is echt een stuk korter en ik moest er wel even aan wennen. Maar ik vond het al gelijk erg mooi! Toen de kapster het in model aan het brengen was, zat ik al de hele tijd met een grote glimlach. Het is zo ontzettend anders, maar oh, wat vind ik het leuk!

Update | Happy New Hair | Short HairDeze foto maakt de kapster toen ze klaar was. Zo kan je ook goed zien hoe het er van achter uit ziet!

Update | Happy New Hair | Short Hair Update | Happy New Hair | Short HairIk heb tot nu toe al best veel complimenten gehad. Dus daar ben ik ook blij om, hihi. Eigenlijk had ik niet verwacht dat ik het zou doen, maar aan de andere kant ook weer wel. Het is maar haar en het groeit toch wel weer aan. Vooral m’n zus had niet verwacht dat ik het echt zou doen, dus zij was wel verrast.

Ja, ik ben er echt heel blij mee. Ik heb er laagjes in, maar aan de onderkant is het wel recht. Ik heb mijn haar laten knippen bij Team Kappers in Haarlem. Hier laat ik eigenlijk al sinds kleins af aan mijn haar knippen en ik ben er altijd tevreden over. Hele lieve kapsters werken er ook!
Ik ben echt heel blij dat ik heb gedaan. Vooral ook omdat mijn vlechten gedoneerd worden. Dat maakt het toch iets specialer en daardoor ben ik er nog blijer mee dan ik al was. Nu is het voor een mooi doel en zij kunnen er een ander kind heel blij mee gaan maken! Dat vind ik een hele fijne gedachte!

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal, haha. Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Liefs!

Geef een reactie

