persoonlijk

Persoonlijk | Mijn tussenjaar

0wbJ1wuRdg

Mijn hele middelbare school periode heb ik gezegd dat ik na mijn diploma direct zou gaan studeren. Maar nu, nadat ik in juni mijn havodiploma haalde, bevind ik mij in een tussenjaar. Dit had ik nooit verwacht, maar toch ben ik er wel blij mee. Ik ben nooit verder op mijn tussenjaar ingegaan en dat wil ik wel gaan doen! Vandaag vertel ik je vooral waarom ik voor een tussenjaar heb gekozen.

Als jij mij aan het begin van havo 5 had gevraagd wat ik ging doen na dat jaar, had ik vastbesloten gezegd dat ik journalistiek ging studeren. Die studie stond bij mij op nummer 1. Maar nu heb ik een tussenjaar en daar ben ik stiekem best een beetje blij mee!

IMG-20150611-WA0001

Waarom toch een tussenjaar?

Ik ga er niet veel dieper op in, maar vorig schooljaar was niet makkelijk. Ik sliep echt heel slecht, voelde mij niet goed en er ging veel in mijn hoofd om. Echter heb ik nooit getwijfeld aan mezelf of ik het jaar wel ging halen. Want dat ging ik wél doen. En dat heb ik gedaan, met best goede cijfers!

In november 2014 zou ik naar een opendag gaan van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Daar zou ik onder andere naar de studie Media, Informatie en Communicatie gaan bezoeken. Tussen deze studie en de studie Journalistiek was ik het meest aan het twijfelen. Echter voelde ik mij die dag helemaal niet lekker en besloot om niet te gaan. Ik ging wel naar de volgende opendag in januari. De avond voor de opendag, vroeg mijn moeder waarom een tussenjaar geen goed idee is. Ik ben tenslotte best jong nog. Ik was net drie dagen 17 toen ik hoorde dat ik geslaagd was. We hadden het over cursussen die ik zou kunnen gaan doen, ik wilde graag gaan werken en gaan genieten. Uiteindelijk was ik het wel met mijn moeder eens: Een tussenjaar is een goed idee! Ook was mijn mentor het met mij eens dus de keuze was gemaakt!

Life Of Stacy | Mijn Tussenjaar | Gap Year | Persoonlijk

Een tussenjaar kwam voor het gesprek met mijn moeder nooit in mijn hoofd voor. Ik ging studeren. Punt. Maar toen ik erover na ging denken, kwam ik wel tot de conclusie dat dit misschien wel een hele goede stap zou zijn. In dit jaar kon ik mijn eigen ding doen. Bloggen, genieten, werken en nadenken. Dat zag ik wel voor me.
Ik dacht altijd alleen aan studeren. Het woord ‘tussenjaar’ kwam niet in mijn woordenboek voor. Maar toch geef ik als tip mee om óók na te denken over een tussenjaar.

In dit artikel heb ik vooral mijn “waarom” uitgelegd. In het volgende artikel over mijn tussenjaar, ga ik wat verder in op “wat ga ik doen”. Het wordt een soort serie met updates.

Liefs!

3 gedachten over “Persoonlijk | Mijn tussenjaar

Geef een reactie

