lifestyle

Lifestyle | 10 manier om te ontspannen.

relax.jpg

Nu de kerstvakantie bijna nadert, vinden docenten het altijd leuk om extra veel toetsen op te geven. Je was al toe aan vakantie, maar dan al helemaal! Daarom heb ik vandaag voor jullie 10 manieren om te ontspannen.

Het zijn kleine dingetjes die je ook gewoon op een doordeweekse dag kan doen. Maar in de vakantie wil je natuurlijk extra veel ontspannen en misschien kunnen deze manieren jou daarbij helpen.

christmas book choco.jpg

1. Doe een dutje.
Ik vond dit altijd zo stom om te doen. Ik vond het altijd verspilde tijd. Want in die 20 minuten kan ik zoveel doen! Maar echt: Neem soms een dutje ’s middags. Als je moe bent, is het alleen maar fijn toch? Als je dan weer wakker bent, kan je er weer even tegenaan!

2. Ga lezen!
Ik kon vroeger echt uren lezen. Nu ik ouder ben, maak ik er steeds minder tijd voor. Op het moment probeer ik ’s avonds voor het slapen even een boek erbij te pakken. Al lees ik maar ÊÊn hoofdstuk, ik voel wel dat ik ontspan.

3. Kleuren!
Ik vind zelf kleuren in kleurboekje erg ontspannend. Ik ben altijd wel heel erg bezig over de kleurencombinatie en waar elke kleur moet, maar ik denk niet aan andere dingen. Persoonlijk vind ik het het leukst om mandala’s in te kleuren!

happy.jpg

4. Laat het los, laat het gaan!
Beter dan je best kan je niet doen. Hou dat in je hoofd. Misschien heb je een baaldag en wilt het leren niet zo lukken: Laat het gaan. Echt! Ga even wat anders doen en accepteer dat het vandaag niet lukt. Morgen weer een nieuwe dag! Ik weet zelf hoe moeilijk dit punt kan zijn, maar het helpt.

5. Knuffel met je huisdier.
Als je een huisdier hebt, doe dit! Tijdens mijn examens vond ik het heerlijk om met de honden te knuffel of om mijn konijntje wat snoepjes te voeren. Serieus: Het helpt! Ze maken je blij en laten alle zorgen en stress over van alles en nog wat verdwijnen.

6. Maak een wandeling.
De buitenlucht kan een mens veel goeds doen. Zelf vond ik het heerlijk om na een lange toetsweek even naar buiten te gaan. Geen boeken, geen gezeur, gewoon lekker buiten. Dit kan natuurlijk in een parkje of in een bos, maar ook door de stad.

7. Beweeg twee keer zo langzaam.
En hiermee bedoel ik niet dat je in slow motion moet gaan lopen! Sta eens wat later op, kleed je rustig aan, prop je ontbijt eens niet naar binnen… Doe alles gewoon lekker op je eigen gangetje. Ik vind het bijvoorbeeld soms erg fijn om iets langer in bed te blijven of iets langer en uitgebreider over mijn make-up te doen. Door alles iets rustigere aan te doen, voel je veel minder gehaast.

tea

8. Luister naar muziek.
Ga lekker op bed liggen en zet je favoriete artiest aan. Luister naar de tekst, neurie mee en ontspan je.

9. Haal diep adem.
Diep ademhalen kan je ook door de dag heen helpen. Als je zenuwachtig bent voor een toets, dan kan dit zeker helpen. Adem diep in door de neus en adem uit door de mond. Herhaal dit een aantal keer en de zenuwen zullen iets meer onder controle zijn. Maar ook als je thuis komt na een drukke dag kan dit zeker helpen!

10. Neem een kopje thee.
Een heerlijk warm kopje thee kan mij ook ontspannen. En het maakt je ook nog is lekker warm tijdens deze koude dagen. Misschien kan je dit met je moeder doen en dan kunnen jullie fijn bijpraten over de dag. Of je drinkt het in je eentje met je favoriete blogs of een goed boek erbij.

breath
Ik hoop dat mijn tips een beetje helpen. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om te ontspannen tijdens een drukke (school)week, maar het is echt nodig!
Nu ben ik wel benieuwd wat jouw ultieme tip is om te ontspannen!

Liefs,
Stacy

Alle afbeeldingen komen uit mijn “Relax” doek op WeHeartIt.
Een gedachte over “Lifestyle | 10 manier om te ontspannen.

  1. Wat ook helpt bij stress, voor de volgende dag, is te denken dat de keuze om morgen naar school of naar je werk te gaan in jou handen ligt! Bij ons helpt het en soms is de spanning zo hoog dat we echt een paar uur later naar school of naar ons werk gaan. Het wordt anders toch teveel!

Geef een reactie

