persoonlijk

Persoonlijk | Mijn Tussenjaar #2

Autumn Month | Autumn Essentials

Ik heb bijna anderhalve maand geleden verteld waarom ik een tussenjaar heb gekozen. Aangezien we bijna 2016 ingaan, leek het me leuk om vandaag te vertellen wat ik graag wilde doen in dit jaar. Toen ik de knoop had doorgehakt, had ik namelijk gelijk al wat plannen gemaakt!
Allereerst wilde ik graag gaan werken. Ik tijdens mijn middelbare school periode nooit een bijbaantje gehad. Ik heb niet eens reclamefolders gelopen! Aangezien ik nog helemaal niet zo lang 17 ben, kan ik in dit jaar mooi wat ervaring opdoen. Op het moment heb ik nog geen baantje: Dit wil ik in het nieuwe jaar doorzetten!

Ook wilde ik gaan uitzoeken welke studie ik nou écht wil gaan doen. Vorig schooljaar twijfelde ik heel erg tussen de studie Journalistiek en de studie Media, Informatie & Communicatie. Dit wil ik gaan uitzoeken door naar opendagen te gaan en informatie op te zoeken. Maar ook wil ik gaan kijken naar andere studies, want misschien vind ik wel iets wat ook te gek vind. Ik wil dus graag alle opties open houden!

Life Of Stacy | Mijn Tussenjaar | Gap Year | Persoonlijk

Daarnaast zei ik al gelijk in het gesprek dat ik dan een cursus wilde gaan doen. En dat doe ik op het moment ook! Ik doe de cursus Journalistiek van de NHA. Hierbij moet ik opdrachten maken & insturen en aan het eind mag/kan ik ook een examen doen. Ik moet zeggen dat deze cursus me op het moment heel goed bevalt. Ik vind het echt leuk! Mijn “mentor” geeft goede, opbouwende adviezen en dat vind ik heel fijn. Ook wordt alles in mijn theorieboek goed uitgelegd. Zo stop ik toch niet met leren in mijn tussenjaar!

foto.jpg

Tevens wilde ik meer gaan bloggen. Door het rare schooljaar vond ik de tijd (en zin) niet om te gaan bloggen. Terwijl ik het zo leuk vind om te doen. Ik houd er heel erg van om te fotograferen en te schrijven. Dat kan ik nu gelukkig weer veel meer doen. Ik word er heel gelukkig van!

In het vorige artikel zei ook dat ik meer wilde gaan genieten. En dat lukt uitstekend! Ik kan meer met mijn ouders (en gezin) weg en dat geeft mij een blij gevoel van binnen. Ook geniet ik véél meer van de kleine dingen!

328a2-daydream

Drie van de vijf plannen die had, lukken op het moment dus wel. Ik ga volgend  jaar solliciteren (of dat heb ik al gedaan, als jullie dit lezen) en ik ga de knoop doorhakken, wat betreft mijn volgende studie! Maar daar heb ik ook wel vertrouwen in!

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal en eigenlijk ben ik wel benieuwd of jij over een tussenjaar hebt nagedacht. En -mocht je al een vervolgopleiding doen- wat studeer jij op het moment?

Veel liefs!

 

Geef een reactie

