fashion

Fashion | Dé modetrends voor de lente & zomer!

california dreaming

In New York is op dit moment de fashionweek bezig, waar alle modeontwerpers hun creaties showen voor de herfst en winter 2016/2017. De lente/zomer collectie werd september vorig jaar al laten zien. Aangezien de lente er nu toch langzaam aan komt, (ja toch?), leek het me leuk om wat trends te laten zien!

Alle afbeeldingen komen van Harper’s Bazaar.

shine on

 Rodarte – Marc Jacobs – Vera Wang

Shine bright like a diamond!

Ik ga beginnen met de trend waar ik eigenlijk niks voor voel. Metallics! You hate it or you love it. Dit voorjaar is het weer helemaal in om lekker te shinen. We gaan veel goud, zilver, koper, blauw metallic en rood metallic terug zien. Op de catwalk werden veel outfits getoond, die (bijna) helemaal bestonden uit metallics. Dus pak de pailletten maar weer uit de kast, want dit jaar mag het weer!

western flare
Marc Jacobs – Coach – Rodarte

Modern Western.

Afgelopen najaar kwam suede al terug en ook dit voorjaar mag je er lekker los mee gaan! Suede past namelijk helemaal in de terugkomende cowboy stijl! Denk aan de jasjes, die cowboys in die tijd droegen. Maar het blijft niet alleen bij jasjes: Ook broeken krijgen een cowboy detail. Ook de fringes mogen nog steeds. Eigenlijk kan de najaarsgarderobe blijven, want veel elementen komen weer terug!

citrus city

Lacoste – Marissa Webb – Ralph Lauren

Orange is the new black.

Dit voorjaar is oranje het nieuwe zwart. Bij oranje denken wij vaak toch al snel aan voetbal en Koningsdag. Daardoor dragen we het in het dagelijks leven eigenlijk nauwelijks. Maar dit voorjaar kan je los gaan met feloranje. Wil je het toch subtieler houden, kies dan voor een peachy kleurtje. Ook komen bij deze trend kleine ‘spetters’ geel naar voren.

shoulder off

Brandon Maxwell – J. Mendel – Boss

Show your shoulders!

Jaaa, off shoulder shirts mogen nog steeds! Ik ben blij, haha. Deze trend was er eigenlijk al, maar ook lente/zomer 2016 mag het! Waar het vorig jaar vooral verwerkt werd in shirts, komt het dit jaar ook meer tevoorschijn in jurken! Met een off shoulder shirt wordt je outfit een beetje sexy en wat vrouwelijker, dan met een gewoon shirt. Ik vind het een geweldige trend!

 

lace ladies

Dion Lee – Yigal Azrouel – Jason Wu

Lace, lace, lace.

Ook kant is weer helemaal terug! Deze trend vind ik ook leuk! Kant wordt niet alleen verwerkt in jurken, maar ook in tops. Ga je all the way voor een hele kanten jurk, of ga je toch voor een hintje kant? Ook kan je deze trend goed combineren met de vorige modetrend. De off shoulder shirts blijven nog even en al helemaal in combinatie met kant!

california dreaming

Tanya Taylor – Tommy Hilfiger – Tory Burch

California, baby!

Deze trend wordt gelinkt met Californië door de felle en heldere kleuren. Dit voorjaar is het geen zwart/wit meer, maar vooral veel kleur. En dat mag ook wel na het dragen van veel donkere kleuren in de winter. Er werd op de catwalk veel blauw gezien, maar ook veel kleuren in combinatie met elkaar. Een voorbeeld daarvan is de jurk die Gigi Hadid draagt (Tommy Hilfiger). Bij deze trend werd ook de maxi dress weer veel gezien.

Dat waren beetje de trends die dit voorjaar naar voren komen. Ik vind dat er wel leuke trends bij zitten eigenlijk! De metallic trend is de enige die ik echt niks vind. Ook zal je mij niet snel in feloranje zien, maar een peachy kleur.. I love it! De trend met felle kleuren vind ik geweldig, maar ik houd ook wel veel van pastel. Vooral vind ik het leuk dat kant weer terug komt en dat off shoulder blijft!

Ik houd me trouwens niet echt aan trends: Ik draag vooral wat ik zelf leuk vind. Maar toch vind ik het altijd wel interessant om te zien wat er nu weer gaande is in de modewereld.

Wat is jouw favoriete trend van deze zes?

Liefs,
Stacy

 

2 gedachten over “Fashion | Dé modetrends voor de lente & zomer!

Geef een reactie

