lifestyle

Lifestyle(boek) | Gezond leven doe je zo!

DSCN7834-1Een tijdje geleden kwam mijn vader van zijn werk thuis. Met dit boek. In het lifestyleboek “Gezond leven doe je zo!” staan recepten, maar gaat ook over voeding, ontspanning en beweging. Een echt lifestyleboek! Ik vond het boek erg interessant en daarom geef ik jullie vandaag een kijkje!

Het boek “Gezond leven doe je zo!” is geschreven door Jennifer en Sven van de blog Voedzaam & Snel. Jennifer en Sven hebben ook het “Het groene smoothie boek”
Ik kende het duo nog niet, dus des te meer ik nieuwsgierig was naar het boek.

DSCN7839-1Het boek begint -natuurlijk- met een inhoudsopgave. Zoals je ziet, gaat het in het eerste deel over voeding, beweging en ontspanning. Daarna komen de recepten, die ook weer onderverdeeld zijn. Daarna komen de weekmenu’s en uiteindelijk de making off en het register onder andere.

DSCN7843-1In het hoofdstuk “Voeding” wordt veel informatie verteld. Wat is voedzaam nou eigenlijk? Welke E-nummers zijn vitamines? Wat moet je weten over voedingsstoffen? De laatste vraag wordt heel uitgebreid beantwoord, waarbij elke voedingsstof wel even onder de loep wordt genomen. Het wordt makkelijk verteld, waardoor het voor iedereen te begrijpen is.

DSCN7848-1Het tweede hoofdstuk is “Beweging“. In dit hoofdstuk worden de voordelen van een fit lichaam benoemd, maar ook worden er tips gegeven om te beginnen met sporten. “Beweging” is minder uitgebreid dan het eerste hoofdstuk, echter vind ik wel dat er goede tips worden gegeven.

DSCN7849-1Het laatste hoofdstuk, voordat we naar de recepten gaan, gaat over ontspanning. In dit deel staan verschillende opties om volledig te ontspannen. Voorbeelden zijn vaker nee zeggen, sporten en rustmomenten inplannen. Ook worden er tips gegeven voor een betere nachtrust.

DSCN7850-1
DSCN7858-1Het receptengedeelte onder verdeeld in verschillende categorieën. Natuurlijk beginnen we met het ontbijt! Hierboven zie je twee van mijn favorieten. Vooral de tweede vind ik interessant, want quinoa vind ik heerlijk. Als avondeten. Ik ben echt benieuwd of het lekker is als ontbijt. Ook heb ik nog nooit overnight oats op, maar ik ga het toch eens proberen!

DSCN7859-1Daarna komen de lunch & salades. Hier staan ook heerlijke recepten bij. Deze salade met kaneelquinoa lijkt me heerlijk. Het ziet er alleen al zo leuk uit, toch?!

DSCN7864-1Ook komen er sappen & smoothies in het boek voor. Hier staan de meeste heerlijke smoothierecepten in, maar ook een recept voor ijsthee. Ik ben echt gek op ijsthee, maar heb het eerlijk gezegd nog nooit zelf gemaakt. Dit recept ga ik zeker in de zomer proberen!

DSCN7867-1Deze mango-kokoscake komt uit het hoofdstuk “Snacks & Smeersels”. In dit hoofdstuk staan allemaal heerlijke, gezonde snacks en geweldige smeerseltjes en dipjes. Uit dit hoofdstuk ga ik zeker nog veel proberen. En dan deze cake als eerste!

DSCN7868-1Na het hoofdstuk “Snacks & Smeersels” komt een deel met allemaal heerlijke soepjes. Met bijvoorbeeld een courgettesoep met zalm en een pompoen-wortelsoep met gember. Daarna komt er een hoofdstuk met allemaal heerlijke recepten voor het avondeten. De salade hierboven komt ook uit dat hoofdstuk. Een quinoa (ja, alweer…) met onder andere granaatappelpitjes en feta. Deze salade ga ik snel een keer met mijn moeder maken!

DSCN7870-1

DSCN7872-1Na het avondeten komt natuurlijk het toetje! En gelukkig is daar ook een hoofdstuk aan besteed! In dit hoofdstuk staan (onder andere) verschillende gezonde ijsjes, bananenbootjes en ijsbonbons.

weekenu's-1Daarna komen nog verschillende dingen voorbij. Zoals een making off en een register. Maar ook hebben Sven en Jennifer vier weekmenu’s gemaakt. Super handig! Ik vond dit echt een leuk aspect, omdat je het niet vaak ziet!

DSCN7861-1Wat ik echt een toegevoegde waarde vind, is dat bij elk recept een tabel staat met de hoeveelheid vezels, vitaminen en mineralen. Dit is echt heel fijn als je  je daar mee bezighoudt!

DSCN7835-1Ik denk dat het wel te merken is dat ik enthousiast ben! Ik vind het echt heel leuk boek. Ook omdat het zo veelzijdig is. Het is niet alleen een kookboek, maar er staan ook tips in. Ik vind het stuk over voeding ook erg interessant om te lezen. De tekst is niet alleen erg goed, maar ook de foto’s zijn geweldig mooi! Daar heb ik toch altijd wel een zwak voor.
De onderdelen voeding, beweging en ontspanning maken het echt een lifestyleboek! “Gezond leven doe je zo!” vind ik zeker een aanrader!

“Gezond leven doe je zo!” is te koop bij onder andere bol.com voor €19,99.

Geef een reactie

