lifestyle·tips

Lente | Zo haal jij de lente in huis!

DSCN7959-1

Over vijf dagen is het officieel lente! Eindelijk! Ook al was de winter niet echt winter en hebben we eerder een half jaar herfst gehad, ben ik toch wel erg toe aan de lente. En dan vooral aan de zon en de hogere temperaturen! Om de lente al wat meer in huis te halen, heb ik vandaag mijn tips op een rijtje gezet!

 ♥ Wissel de donkere kleuren in voor lichtere tinten!

Bij de lente denk ik gelijk aan mooie pastelkleuren! Eigenlijk kan je deze kleuren heel simpel in huis halen. Verwissel bijvoorbeeld de slopen van kussentjes, of je hele dekbedovertrek! Ook kan je lichte waxinelichthouders in je kamer zetten. Het zijn kleine details, maar deze kunnen de kamer wel al wat frisser maken!

♥ Haal bloemen in huis.

Bloemen maken mij altijd erg blij. Vaak in de lente staan hier in de woonkamer mooie bloemen, meestal tulpjes. Bloemen in felle kleuren zorgen er gelijk voor dat het geheel wat kleuriger wordt. Met bloemen is het huis gelijk vol lentekriebels!

DSCN7955-1

♥ Doe een voorjaarsschoonmaak.

Niks is zo fijn als een schoon huis of een schone kamer. Pak een emmer, vul hem met een sopje en ga aan de slag! Het is geen leuk klusje om er aan te beginnen, maar als je eenmaal klaar bent, voel je heel erg goed!

♥ Maak je kledingkast lenteklaar.

Haal de lichte kleuren en stofjes weer naar voren en laat de dikke truien naar achter verdwijnen. De zomer komt eraan dus haal ook vooral je jurkjes weer tevoorschijn. Een tipje: laat wel één of twee dikkere truitjes in je kast liggen. In Nederland weet je het namelijk nooit met her weer!

♥ Kies een lentegeur.

In de herfst en winter brandt bijna heel Nederland wel kaarsjes. En negen van de tien keer ook geurkaarsen! Maar ook in de lente kan dit. Ga voor een frisse geur in plaats van dat je voor een warme geur gaat (zoals vanille). Zo haal je ook de lente in huis!

DSCN7950-1Dat waren mijn tips om je huis/kamer lenteklaar te maken. Ik heb tenminste al helemaal zin in de lente! Jullie ook?

Liefs,
Stacy

ps. Tot eind maart komen er artikelen online die allemaal lente gerelateerd zijn. Ik hoop dat jullie dat leuk vinden!

Een gedachte over “Lente | Zo haal jij de lente in huis!

Geef een reactie

