lifestyle·persoonlijk

Lente | Waar krijg ik lentekriebels van?

DSCN8045-1

Elk seizoen heeft zijn eigen kenmerken. De herfst heeft zijn vallende bladeren, de zomer heeft de zon en de winter kenmerkt zich toch wel door de sneeuw. De lente heeft ook zo haar bijzonderheden. Dingen waardoor iedereen last heeft van lentekriebels. Vandaag vertel ik je waar ik lentekriebels van krijg!

♥ Lammetjes & kalfjes.

Ik vind kleine diertjes altijd wel erg kenmerkend voor de lente! Ik krijg daar dan ook wel lentekriebels van. Als de lammetjes, kalfjes, kuikentjes geboren zijn, is het toch wel een teken dat de lente is begonnen!

♥ De eerste (goede) zonnestralen!

De eerste zonnestralen in de lente… I love it! Eindelijk klaar met de kou en misschien wel lekker in de tuin zitten. Heerlijk!

♥ De opkomende narcissen en andere bloemen.

Dit punt geldt niet echt voor deze lente, aangezien ik soms al narcissen langs de weg zag staan in hartje winter. Toch krijg ik hier lentekriebels van. Om dan langs een stuk te rijden waar heel veel mooie bloemen staan, dan voel ik de lente om me heen. Vooral met een zonnetje erbij.

♥ De winkels vol met lichte kleuren kleding!

Weg met alle dikke truien en kom maar door met T-shirtjes en blousejes! Het liefst in een mooi pastel kleurtje.

DSCN8068-1

♥ De All Stars kunnen weer uit de kast!

Ja, eindelijk! Mijn All Stars draag ik het liefst elke dag in de lente en zomer. Ik weet dat veel mensen ze ook in de winter dragen, maar dan vriezen mijn voeten er gewoon af! Dus ik ben altijd erg blij als ik ze weer uit de kast kan halen!

♥ De voorjaarsschoonmaak!

Ik vind schoonmaken eigenlijk nooit heel erg om te doen. Het is gewoon zo fijn als alles weer fris ruikt! Maar bij een voorjaarsschoonmaak wordt alles toch wel wat groter aangepakt. Er wordt gestofzuigd, gedweild, gestoft en ook de kledingkasten ontkomen er niet aan. Veel werk, maar als het dan gedaan is: Heerlijk!

♥ Wakker worden en de vogeltjes horen fluiten.

Oh, dit vind ik heerlijk! Vooral als je dan ook nog een stralende, blauwe lucht ziet!

♥ Met de tuin bezig zijn.

Als mijn ouders weer thuiskomen met bloempotten, aarde en bloemetjes, weet ik dat de lente is begonnen! En al helemaal als ik ze aan het helpen ben en samen met mijn moeder bepaal welke bloemen waar moeten. Of als ik de schuur weer mooi wit aan het maken ben. Dan is de lente echt begonnen!

DSCN8060-1.jpg

Deze acht dingen zorgen ervoor dat ik lentekriebels in mijn buik voel. Ik heb echt heel veel zin in de lente en hoop dan ook echt dat we een mooie lente krijgen. En dan een nog iets mooiere zomer!

Waar krijg jij lentekriebels van?

Liefs,
Stacy

Geef een reactie

