persoonlijk

Mijn Tussenjaar | Welke studie heb ik gekozen?

tussenjaar 1.jpg

 

Hey! Vandaag wil ik jullie mijn uiteindelijke studiekeuze gaan vertellen! Ik heb een heel jaar gehad om na te denken en ik ben er dan ook zeker uit. Ik ben heel enthousiast en heb heel veel zin om te gaan beginnen! Benieuwd naar mijn uiteindelijke keuze?
tussenjaar 2
In de eerste update vertelde ik dat ik heel graag Journalistiek wilde gaan studeren. En, ik kan alvast zeggen: Mijn uiteindelijke keuze is geheel iets anders! Eigenlijk begon ik al snel te twijfelen of ik dit wel wilde gaan doen. Tijdens een gesprek met mijn moeder kwam ik erachter dat ik iets anders veel leuker zou vinden. Journalistiek viel compleet weg.

12 Maart ging ik met mijn zus naar de opendag van de Hogeschool van Amsterdam. Ik had me aangemeld en ging kijken naar de studies Pedagogiek, Maatschappelijk werk en Sociaal Pedagogisch Hulpverlener (SPH). Ik had me goed ingelezen en vond Pedogogiek heel interessant. Toch bleef de SPH ook heel erg in mijn hoofd rond zwerven.

Afgelopen woensdag (6 april) ging ik met mijn vader naar de openavond van In Holland. We gingen alleen kijken bij de studie SPH. Daar word dat Social Work genoemd, omdat in het eerste jaar de SPH en Maatschappelijk Werk samen worden gevoegd. Uiteindelijk kies je welke van de twee je gaat doen.
En toen ik die avond super enthousiast thuiskwam, wist ik het! Deze studie wordt het!

tussenjaar 3

Ik ga dus Social Work studeren op de hogeschool In Holland. Geen Amsterdam, maar gewoon in mijn ‘eigen’ stad Haarlem. De studie lijkt me echt geweldig! Ik houd ervan om te helpen en te zorgen. Ik ga -denk ik- uiteindelijk echt voor de SPH. Werken in de gehandicaptenzorg of ouderenzorg lijkt me namelijk heel interessant!

Ik heb dus mijn keuze gemaakt! Het is iets heel anders geworden dan dat ik dacht. Maar wat ben ik er blij mee! Ik zie mezelf dit namelijk veel sneller doen dan de studie Journalistiek! Ik zal in een ander artikel wat meer de studie uitleggen en waarom het deze studie is geworden.

Bedankt voor het lezen!

Liefs,
Stacy

Alle foto’s komen van WeHeartIt.

Een gedachte over “Mijn Tussenjaar | Welke studie heb ik gekozen?

Geef een reactie

