Reading

Reading | Review: Fashionista!

DSCN8464-1

Een tijdje geleden vertelde ik dat ik meer wilde gaan lezen én dat ik ook boekreviews zou gaan plaatsen. Het boek Fashionista! van Julie Dam was het eerste boek wat ik uitlas en dus ook de eerste die ik ga reviewen! Benieuwd naar mijn oordeel?


Over Fashionista!

Alexandra is modeverslaggeefster en verslaafd aan schoenen. Ze vertrekt naar Parijs voor de belangrijkste week van het jaar – de week van de ‘haute couture’. Vlak voor de start van de Chanel-show botst Alex op een topmodel en beiden gaan midden op de catwalk, in een wirwar van armen en benen, gigantisch onderuit. Alex durft haar hotelkamer niet meer uit. Tot ze een tip krijgt over een geheimzinnige nieuwe modeontwerper die absoluut anoniem wil blijven. Alex ruikt een ‘scoop’ en gaat op pad. In een Parijse nachtclub ontmoet ze Nick Snow, een Amerikaan om in te bijten. Hoewel Nick zich bijzonder opdringerig gedraagt, besluit Alex zijn hulp te accepteren. Samen vertrekken ze op een wilde jacht door de straten van Parijs.

Over Julie Dam

Julie Dam is hoofdredactrice van People Magazine. Ze schrijft veel over mode en dan voornamelijk over haar liefde voor schoenen. Fashionista! is haar debuutroman.

DSCN8466-1

Mijn mening

De opslag sprak mij meteen aan. Mooi roze, de titel sprak mij aan en de ondertitel vond ik ook leuk bedacht. De ondertitel is: “Een sappig sprookje over de zoektocht naar liefde en het perfecte jurkje.” Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik moeite had om in het verhaal te komen. Het begin vond ik iets te langdradig. Maar als het boek eenmaal verder gaat, kom je er steeds meer in en wil je ook blijven lezen. Ik vind het geen standaard verhaal: Het heeft namelijk een aparte twist. Maar dat ga ik niet verklappen, haha!
Fashionista! is wel echt een boek voor de modeliefhebber. Julie Dam beschrijft de outfits van hoofdpersoon Alex namelijk erg uitvoerig! Je kan merken dat de auteur een grote passie voor mode heeft en dat ze weet hoe de modewereld in elkaar zit.

Conclusie

Fashionista! heeft mij vermaakt, maar dat doen meerdere boeken. Een aanrader als je een passie hebt voor fashion, maar geen must-read!

Liefs,
Stacy

 

 

 

 

Geef een reactie

