lifestyle

Sport | Blogilates May Calendar

DSCN8475-1

Ik ben begonnen met sporten en begin het ook nog leuk te vinden! Begin deze maand ben ik begonnen met Blogilates May Calendar. Aangezien de maand nu op de helft is, leek het me leuk om een soort update te plaatsen! Benieuwd naar mijn ervaringen met de Blogilates kalender?

blogilates

Cassey Ho  a.k.a Blogilates maakt al een hele tijd work-out video’s op YouTube. Elke keer als ik dacht: “Nu ga ik sporten én het volhouden!!!!” deed ik video’s van Cassey. Ook maakt ze elke maand een kalender met work-outs. Een schema eigenlijk. Elke dag staat een ander deel van je lichaam centraal.

mei kalender

In mei staat op zondag je hele lichaam centraal, maandag de buikspieren, dinsdag de benen, woensdag het bovenlichaam, donderdag is het cardio-dag, vrijdag “rustdag” en dan staat zaterdag de kont centraal.
Op vrijdag staat er geen zware work-out op de planning, maar wat stretch oefeningen. Dit vind ik persoonlijk wel fijn. Het geeft rust!

Persoonlijk vind ik de kalender erg fijn. In de eerste week heb ik een dag extra rust genomen, maar verder doe ik wel alles. Op mijn eigen tempo natuurlijk! Het is ook erg motiverend om de maandkalender te doen, omdat anderen die hem ook doen reacties onder de video’s achterlaten! Ik vind dat persoonlijk erg motiverend: Zo weet je dat je niet alleen bent!

beginners kalender

Zo’n kalender is slim om te volgen als je (weer) wilt beginnen met sporten. Je hebt een schema en zo weet je wat je moet doen. Je hoeft niet zelf uit te zoeken waarmee je moet beginnen!
Cassey heeft ook een beginners kalender gemaakt. Deze is perfect als je nooit echt wat aan lichaamsbeweging hebt gedaan! Ik heb deze kalender een tijd geleden gedaan en vond hem erg fijn!

DSCN8476-1

Aan het eind van deze maand zal ik nog een update schrijven. Tot nu toe is mijn ervaring erg goed! Ik ben echt enthousiast en gemotiveerd! Ik heb gewoon zin om te sporten.
Na de maand mei ga ik de juni-kalender doen. Ik denk dat ik aan de kalenders blijf vasthouden voor sowieso drie maanden. Dus mei, juni en juli. Daarna zie ik wel verder!

Heb jij weleens een work-out van Cassey Ho gedaan?

Liefs,
Stacy

 

 

Een gedachte over “Sport | Blogilates May Calendar

Geef een reactie

