lifestyle·Reading

Lifestyle | Serena’s Stijlgids

DSCN8980-1Voor mijn verjaardag kreeg ik het boek van Serena Verbon van mijn broer. Ik wist dat ze een boek had uitgebracht, maar ik had me er niet verder in verdiept. Totdat ik moest gaan verzinnen wat ik voor mijn verjaardag wilde. Uiteindelijk ben ik echt heel blij dat ik deze heb gevraagd, want ik vind het boek geweldig!
DSCN8999-1Het boek van Serena Verbon a.k.a Beautylab NL heet Serena’s Stijlgids. Ik vind dit een goede naam voor het boek. In haar stijlgids deelt Serena recepten, DIY’s, make-uptips en fashiontips met ons. Het is dus niet een autobiografie of een roman. Het is echt een boek waar allemaal leuke tips in staan. Een boek die je op je bureau, nachtkastje of salontafel legt om soms even door te bladeren.
Ook is Serena’s Stijlgids perfect voor de zomer! Dan heb je namelijk lekker veel tijd voor de DIY’s en recepten!

DSCN8993-1Het boek begint met de inhoudsindeling en het voorwoord. Daarna beginnen de categorieën. Het boek is opgedeeld in zes hoofdstukken: Beauty, Bath & Body, Fashion, Interieur, Food en Travel. De stijlgids eindigt met een dankwoord en colofon.
In het hoofdstuk “Beauty” vertelt Serena onder andere over hoe je de juiste foundation kiest, laat ze een aantal kapsels zien en deelt ze haar favoriete beautyproducten.

DSCN9004-1 In de categorie “Bath & Body ” staan voornamelijk DIY’s. Zo deelt Serena recepten voor verschillende maskertjes, hoe je whipped bodybutter maakt en hoe je jezelf thuis een pedicure kan geven. Ik vind dit een van de leukste hoofdstukken!

DSCN9009-1Serena draagt vaak kleur in haar outfits. Vind je dat nog eng, misschien heb jij dan wat aan het onderdeel “Fashion”. Serena deelt namelijk haar tips om beetje bij beetje meer kleur te gaan dragen. Ook vertelt ze hoe je kleuren kan combineren door middel van de 3-kleurenregel. Dit hoofdstuk vond ik erg interessant om te lezen!

DSCN9008-1Op haar blog -Beautylab NL- deelt Serena vaak kleine, simpele DIY’s om je interieur aantrekkelijker te maken. Ook in haar boek is daar plaats voor. Ik vind het leuk dat heel veel dingen zo simpel zijn die ze deelt. Zo is het toegankelijk voor iedereen!

DSCN9007-1In het hoofdstuk “Food” komen allemaal makkelijke recepten tevoorschijn. Je hebt geen honderd dingen nodig voor één recept. Dat vind ik fijn, want zo kan je de gerecht makkelijk klaarmaken!

Ook is er nog een hoofdstuk met allemaal reistips: “Travel”. Serena heeft een grote liefde voor reizen en doet dit dan ook erg veel. Dit onderdeel kon dus niet achterblijven! In het boek vertelt ze over haar favoriete steden, haar inpaktips en deelt een DIY voor een Travel Notebook.

DSCN8992-1Ja, ik ben erg enthousiast over het boek! Ik volg Serena nu een aantal jaar en had verwacht dat ik veel wel had gelezen. Maar dit is helemaal niet zo! Ze heeft er echt voor gezorgd dat het boek óók leuk is voor de lezers van haar blog! Ook vind ik het geweldig dat ze 99,99% van de foto’s zelf heeft gemaakt. Ik vind de foto’s op Beautylab altijd prachtig en ook in Serena’s Stijlgids is dit het geval!

Het boek is prachtig vormgegeven, de inhoud is leuk en Serena legt alles heel goed uit. Een echte aanrader, ook als je Serena niet volgt!

Serena’s Stijlgids in onder andere te koop op bol.com voor €22,50

Liefs,
Stacy

 

Geef een reactie

