lifestyle

Lifestyle | Fujifilm Instax Mini 8 – Review

DSCN8974-1

De Fujifilm Instax Mini 8 had ik al heel vaak voorbij zien komen. Ik vond hem te gek! Toch hield me iets tegen om hem ook te nemen. De fotovelletjes zijn namelijk best prijzig. Mijn moeder dacht dat het wel een leuk verjaardagscadeau zou zijn en toen ik erover na ging denken, wilde ik hem ook wel erg graag! Vandaag vertel ik je alles over deze polaroid camera!
DSCN8953-1
DSCN8956-1

De Fujifilm Instax Mini 8 komt in een kartonnen doosje. Deze is in de kleur van de camera. Ik heb de blauwe dus mijn doosje had ook blauwe accenten. Als je het doosje openmaakt zie je gelijk de inhoud: De camera, een touwtje, de gebruiksaanwijzing en twee batterijen. Ik vind het trouwens erg netjes dat je er batterijen bij krijgt!

DSCN8963-1

Dit is ‘m! Ik heb dus voor de blauwe variant gekozen, maar hij is er ook nog in de kleuren: Frambozenrood, lichtgeel, lichtroze, paars, zwart en wit. Ik koos de blauwe, omdat deze kleur weer eens wat anders was. En deze kleur trok me altijd wel aan eigenlijk!

Ik heb trouwens mijn fotovelletjes bij de Hema gehaald. Volgens mij zijn ze daar ook het goedkoopst. Ze zijn daar €15,- voor een doosje met twee boxjes die 10 foto’s bevatten. Dit is natuurlijk nog niet goedkoop, maar wel goedkoper dan dat je in andere winkels (en online) betaalt!

DSCN8967-1
DSCN8973-1

Aan de voorkant van de camera zit de lens, de zoeker, de flits en twee “gaatjes”. Ik weet even niet hoe ik die anders moet noemen. Je moet er echt voor zorgen dat je deze “gaatjes” niet bedekt. Deze vangen het licht op en zo kan de camera goed zeggen op welke stand hij moet staan. De polaroid-camera heeft 5 standen: Hi-key, heel zonnig, beetje zonnig, bewolkt en binnenshuis. Er gaat een rood licht branden bij de stand die de camera goed vindt.
De achterkant van de camera bevat een klepje die je open moet doen voor de foto’s. Hier doe je het boxje met foto’s in. Ook zit hier het kijkgaatje en zie je hier hoeveel foto’s je nog kan maken. Ik heb er nu acht gemaakt en kan er dus nog twee maken. De batterijen gaan er aan de zijkant in.

DSCN8964-1

De Fujifilm Instax Mini 8 werkt heel simpel! Je zet hem aan door middel van het knopje naast de lens. Dan kijk je door het kijkgaatje waar je een foto van wilt maken. Je zet de camera op de goede stand en maakt de foto! De foto komt er dan uit door de bovenkant! Even wachten en tadaa… Je hebt een foto!

DSCN8971-1

Ik vind het echt een leuk dingetje! Perfect voor iemand die van fotografie houdt. Ik gebruik hem trouwens niet super veel. Alleen op bepaalde momenten. Anders gaan de foto’s super snel en dan is het ook een duur grapje! Binnenkort zal ik mijn foto’s delen en wat tips & tricks. Het is namelijk best lastig om gelijk goede foto’s te maken, maar oefening baart kunst!

De Fujifilm Instax Mini 8 is onder andere te koop bij de Hema, Mediamarkt, Urban Outfitters en online. De prijzen variëren van €65,- tot €90,-

Liefs,
Stacy

4 gedachten over “Lifestyle | Fujifilm Instax Mini 8 – Review

Geef een reactie

