persoonlijk

Brief aan de maand September

brief aan september 2016

Lieve September, vorig jaar schreef ik ook al een brief aan je. Toen stond ik aan het begin van mijn tussenjaar. Een jaar die in het teken stond van genieten, bloggen en keuzes maken. Eigenlijk maak je altijd keuzes; daar draait het leven om voor het grootste gedeelte. Maar deze keuze ging wel mijn toekomst bepalen.

Mijn studiekeuze… Ik moet eerlijk bekennen dat de knoop doorhakken makkelijker was, dan dat ik had verwacht. In mijn examenjaar was ik er vrijwel zeker van dat ik Journalistiek ging studeren. Maar in mijn tussenjaar begon ik redelijk snel te twijfelen. Ik begon mij af te vragen of deze studie mij gelukkig ging maken. Wil ik uiteindelijk mijn leven lang op een redactie zitten? Wat wil ik precies?

Door mijzelf die vragen te stellen, kwam ik erachter welke keuze ik moest maken. Die studie zou mij namelijk niet gelukkig gaan maken. Ik wil niet mijn hele leven op een redactie zitten, ik wil mensen helpen. Met kinderen werken, dรกt wil ik!

En nu, ben ik net een paar dagen bezig op mijn nieuwe studie. Geen journalistiek, maar Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Een studie waarbij ik uiteindelijk met kinderen kan gaan werken en mensen kan helpen. Daar ligt mijn hart. Dat is iets waar ik mezelf veel meer in vind.

Ik heb goed geleerd hoe ik het best keuzes kan maken. Ik moet mezelf afvragen of ik er gelukkig van word. En dan niet alleen op korte termijn, maar ook op langere termijn. Journalistiek had mij misschien even gelukkig gemaakt, maar de SPH gaat mij veel langer gelukkig maken.

September, ik hoop dat jij een te gekke maand wordt. Met nog wat laatste zonnestralen, veel indrukken, veel lachen en veel leerstof. Ik heb er zin in!

Veel liefs,
Stacy

Geef een reactie

