persoonlijk

Update -Long time, no see.

tips schooldag 2

Oef, dat is lang geleden! Ik heb echt al een hele tijd niks gepost, daarom leek het me wel handig om vandaag een update te schrijven. Ik mis het schrijven namelijk best wel erg, maar ik heb er simpelweg geen tijd voor. Of ja, ik neem er ook geen tijd voor eigenlijk. Vandaag praat ik jullie bij over tentamens en over mijn opleiding!

Op het moment dat ik dit typ (woensdagochtend 2/11/2016), zit ik midden in mijn tentamenweek. Ik heb vrijdag nog twee tentamens en dan ben ik klaar. Al moet ik bekennen dat ik niet veel tentamens heb gehad. Afgelopen maandag had ik er twee en dan vrijdag weer twee, dus vergeleken met de middelbare school valt het heel erg mee. Aan de ene kant is het heel chill dat ik maar vier tentamens heb, want ik heb wel een week extra herfstvakantie gehad. Maar aan de andere kant moest ik wel allerlei dingen inleveren vorige week.

De opleiding bevalt mij trouwens erg goed! Voor degene die het niet weten; ik studeer Sociaal Pedagogisch Hulpverlening. Deze periode ging best snel voorbij. Ik ben meestal om kwart voor vier klaar en uiterlijk om half zes meestal. Redelijk lange dagen dus! Maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin, dus dan gaat het ook wel snel. De vakken zijn interessant en ik heb ook een leuke klas. Dus dat scheelt echt heel erg!

Tips schooldag 1

Deze periode had ik de vakken: sociologie, psychologie, methodiek, basiscommunicatie en Nederlands. Ook moeten we elke periode een project maken. Ik heb maandag de tentamens van methodiek en psychologie gehad en vrijdag heb ik Nederlands en sociologie. Voor Nederlands kan je niet leren, dus dat scheel wel. Sociologie is namelijk een redelijk groot vak. Voor basiscommunicatie moesten we een filmpje maken en die inleveren, dus daar heb ik ook geen schriftelijk tentamen van.

Vanaf volgende periode moeten we stage gaan lopen en daar heb ik echt zin in! Ook krijgen we rechten vanaf volgende periode. Ik vind dat best interessant, dus dat is wel leuk! Ook krijg ik weer psychologie, sociologie en methodiek. In plaats van basiscommunicatie krijgen we gespreksvaardigheden. Ook Nederlands heb ik niet meer volgende periode, tenzij ik het tentamen niet haal (wat ik overigens niet denk).

Maar het gaat dus erg goed! Maar ik vind het nog wel lastig om bloggen te combineren met studeren. Wel wil ik het weer gaan doen, omdat bloggen ook ontspanning is. Ik hoop dat ik snel meer regelmaat daarin vind.

En nu ga ik weer snel de boeken in!

Hoe is het met jou?

Liefs,
Stacy

Een gedachte over “Update -Long time, no see.

Geef een reactie

